آفتاب

ارتفاع موج امروز در خلیج فارس به دو متر می رسد

ارتفاع موج امروز در خلیج فارس به دو متر می رسد

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد امروز و فردا خلیج فارس به ویژه بخش های شمالی آن مانند سواحل بوشهر و خوزستان مواج و ارتفاع موج به یک و نیم تا دو متر می رسد.

کبری رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: بر این اساسی شناورهای نیمه سنگین و تفریحی از رفتن به دریا خودداری کنند و در صورت عزیمت نکات ایمنی را رعایت کنند. دریای خزر نیز امروز مواج است.
وی اظهار داشت: امروز در نیمه غربی کشور و دامنه های البرز مرکزی بارش باران خواهیم داشت و شدت بارش ها امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین ، البرز، شمال تهران، همدان ، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب استان فارس است که بارش ها در ارتفاعات و گردنه ها به شکل برف و کولاک است و احتمال رخداد پدیده بهمن نیز وجود دارد.
رفیعی ادامه داد: در استان های واقعع در جنوب غرب و غرب کشور، بارش ها به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و در مناطق مستعد تگرگ و آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها پیش بینی شده است.
وی گفت: به تدریج از بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریانات در دریای خزر نیز بارش ها آغاز می شود که ابتدا در نیمه غربی سواحل از جمله اردبیل خواهد بود و شدت بارش ها در مرز بین گیلان و اردبیل است اما به تدریج تمام سواحل را در بر می گیرد.
وی افزود: فردا هم گستره بارش ها بخش هایی از شمال شرق، شرق، سواحل شرقی خزر، مرکز و جنوب کشور را در بر خواهد گرفت اما به تدریج از فردا در نیمه غربی کشور از میزان بارش ها کاسته می شود اما فردا در بیشتر مناطق به ویژه در نیمه شرقی و جنوبی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی از مناطق موجب خیزش گرد و خاک می شود.
کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز چهارشنبه این سامانه از شمال شرق خارج می شود اما با گذر این سامانه صبح چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور کاهش نسبی دما را انتظار داریم.

*** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور
رفیعی افزود: تهران هم امروز ابری و بارانی همراه با وزش باد است، بیشینه دمای امروز 12 درجه و کمینه فردا صبح 6 درجه خواهد بود، کمینه امروز صبح 8 درجه بالای صفر بود.
وی گفت: هوای بوشهر 27 درجه بالای صفر، بندرعباس 26، گرگان 24 و ساری 23 درجه و بیرجند با دمای صفر، زاهدان صفر، کرمان 1 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان و سردترین منطقه کشور نیز صفاشهر در استان فارس با 5 درجه زیر صفر و سربیشه در خراسان جنوبی 3 درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق کشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی 9014**2017
کد N2072969

وبگردی