آفتاب

هزاران معترض ضددولتی و هوادار محیط زیست در فرانسه تظاهرات کردند

هزاران معترض ضددولتی و هوادار محیط زیست در فرانسه تظاهرات کردند

تهران – ایرنا – ده ها هزار نفر از معترضان فرانسوی موسوم به «جلیقه زردها» در یازدهمین هفته از تظاهرات ضددولتی بار دیگر به خیابان ها آمدند و همزمان دو گروه دیگر نیز دست به اعتراضات خیابانی زدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت کشور فرانسه شمار 'جلیقه زردها' در تظاهرات روز یکشنبه را 69 هزار نفر و تعداد انها را در روز شنبه 84 هزار نفر برآورد کرده است.
همزمان با اعتراضات جلیقه زردها، حدود 10 هزار نفر از معترضانی که «شال قرمزها» نام گرفته اند در مخالفت با آنچه که خشونت 'جلیقه زردها' نامیده اند، به خیابان ها آمدند. تظاهرات 'شال قرمزها' در شرق پاریس و در میدان باستیل برگزار شد.
علاوه بر این، هزاران نفر دیگر نیز در اعتراض به تغییرات آب و هوایی تظاهرات کردند. سازمان دهندگان ، شمار معترضانی که در شهرهای مختلف به خیابان ها آمدند را بیش از 80 هزار نفر برآورد کردند.
تظاهرات یکشنبه 'جلیقه زردها' عمدتا صلح آمیز بود اما در برخی شهرها درگیری هایی میان معترضان و پلیس رخ داد. به گفته پلیس، 52 نفر از معترضان در پاریس بازداشت شدند. در شهرهای بوردو و تولوز نیز درگیرهایی گزارش شده است.
اعتراضات 'جلیقه زردها' از ماه نوامبر و در مخالفت با طرح دولت 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه برای افزایش مالیات سوخت شروع شد.
همزمان با آن، 70 هزار نفر از هواداران محیط زیست در بلژیک راهپیمایی کردند.
شبک**9423**1392
کد N2072856

وبگردی