آفتاب

خداحافظی آلمان با زغال سنگ تا ۱۰ سال دیگر

خداحافظی آلمان با زغال سنگ تا ۱۰ سال دیگر

یک کمیسیون دولت آلمان خواستار تعطیلی همه نیروگاه‌های زغال سوز این کشور تا سال ۲۰۳۸ شد.

به گزارش ایسنا، برنامه‌های این کمیسیون در قلب استراتژی آلمان برای گذر به تجدیدپذیرها قرار دارد که بیش از ۴۰ درصد سبد انرژی این کشور در سال گذشته را تشکیل دادند و برای نخستین‌بار زغال‌سنگ را مغلوب کردند.

پیشنهادهای این کمیسیون زغال‌سنگ، پس از بیش از ۲۰ ساعت گفت‌وگو نهایی شدند و به عنوان دستورالعملی برای دولت در تلاش برای تبدیل خروج از زغال‌سنگ به قانون مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این کمیسیون موافقت کرد دستکم ۴۰ میلیارد یورو کمک برای ایالت‌های معدنکاری زغال‌سنگ که از کنار گذاشتن زغال‌سنگ آسیب خواهند داد اختصاص پیدا کند با این حال بودجه مذکور کمتر از ۶۰ میلیارد یورو نسبت به کمکی است که درخواست شده بود.

باربارا پراتوریوس، یکی از مقامات این کمیسیون گفت: این برنامه دستیابی به هدف تغییرات جوی تعیین شده از سوی دولت آلمان و همچنین دستیابی به انرژی مطمئن و مقرون به صرفه را امکان پذیر خواهد کرد.

در گام اول از اپراتورهای نیروگاه‌ها شامل آر وی دبلیو، یونی پر، EnBW و واتن فال خواسته خواهد شد حدود ۱۲.۷ گیگاوات ظرفیت را که معادل حدود ۲۴ ایستگاه نیروی بزرگ است، تا سال ۲۰۲۲ تعطیل کنند.

بر اساس گزارش رویترز، تحت طرح‌های پیشنهادی، ظرفیت تولید نیرو با استفاده از زغال سنگ در آلمان تا سال ۲۰۳۰ باید بیش از نیمی کاهش پیدا کرده و به ۱۷ گیگاوات برسد.

انتهای پیام

کد N2072312

وبگردی