آفتاب

وقف‌چی: در استفاده از فضای مجازی ناچاریم/ موضوع فضای مجازی خلأ قانونی دارد

وقف‌چی: در استفاده از فضای مجازی ناچاریم/ موضوع فضای مجازی خلأ قانونی دارد

نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی گفت: وقتی که مقام معظم رهبری به موضوعی می‌رسند و به آن تأکید دارند نشان از اهمیت موضوع است. ما در استفاده از این فضای مجازی ناچاریم پس باید در مورد استفاده‌ درست از آن بیندیشیم. موضوع فضای مجازی خلأ قانونی دارد.

علی وقف‌چی نماینده‌ی مردم زنجان در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد جوانان و فضای مجازی و ضرورت حضور فعال جوانان در این فضا اظهار کرد: امروزه از بزرگترین ابزارهای هر نوع اطلاع‌رسانی فضای مجازی است. ما معتقدیم که این فضا و فعالیت در آن یکی از اصلی ترین ضرورت‌های جامعه است.

نماینده زنجان تمام ابزارهای پیشرفت و توسعه را به چاقوی دو لبه تشبیه کرد و تصریح کرد: فضای مجازی نیز از این دولبه بودن مستثنی نیست. مهم این است که باید چگونه از آن استفاده کرد. ما معتقدیم که با استفاده از این ابزار می‌توانیم یک ظرفیت‌ بزرگی ایجاد کنیم چون از طریق این فضا می‌توان با جهان خارج از کشور ارتباط برقرار کرد.

وی انتشار مطالب نادرست در این فضا را تهدید خواند و تأکید کرد: گاهی اظهارنظرهایی در این فضا منتشر می‌شود که نادرست است. این موضوع یک خلأ قانونی است که مجلس باید به آن توجه ویژه داشته باشد. قانون بازدارنده باید با این مضمون باشد که هر کسی نتواند مطالب نادرست را انتشار دهد. استفاده از این فضا نیاز به فرهنگسازی دارد.

وقف‌چی در پاسخ به این سوال که آیا صرف حضور در فضای داخلی می‌تواند آنچه که رهبر انقلاب تأکید دارد را فراهم کند یا باید وارد فضای مجازی خارجی نیز شد؟ گفت: فضای خارجی نیز هم‌اکنون موجود و قابل دسترسی است. نکته این است که مجلس باید بر فضای مجازی کار کند و خلأهای قانونی آن را برطرف کند.

نماینده مردم زنجان در پاسخ به این پرسش که فیلترینگ فضای مجازی چه موانعی در این راه ایجاد می‌کند؟ گفت: هر چیزی که قانونمند نباشد یک آسیب جدی برای کشور است. همواره حریم‌های وجود دارد که قانون با حضور اندیشمندان باید این حریم‌ها را تعریف کند. انتشار دروغ در این فضا، در مدیریت کشور خلل وارد می‌کند چون مردم به این فضا اعتماد می‌کنند. مجلس و دوستان صاحب نظر باید بنشینند و یک مسیر مشخصی را ترسیم کنند تا در جهت مثبت بتوان از آن استفاده کرد. ما از استفاده از این فضا ناچاریم پس باید در مورد استفاده‌ی درست از آن بیندیشیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان در مورد ضرورت پیروی نهادها و مسئولین و جوانان و مهیا کردن زمینه برای حضور جوانان گفت: وقتی که مقام معظم رهبری به موضوعی می‌رسند و به آن تأکید دارند نشان از اهمیت موضوع است و اهمیت این موضوع برای جامعه امروز ملموس است اما نکته اینجاست که باید مسیری را پیش گرفت که مردم را به آرامش و سعادت برساند نه اینکه هر روز را با اضطراب و استرس و خبرهای بدون تأیید بگذرانند.

انتهای پیام

کد N2070545

وبگردی