آفتاب

اژدهای سرخ مقابل ایران | طلسم یک دهه ای پابرجا می ماند؟

اژدهای سرخ مقابل ایران | طلسم یک دهه ای پابرجا می ماند؟

امشب اژدهای سرخ آسیا در حالی مقابل ایران یکی از بازی های مهم یک چهارم نهایی آسیا را برگزار می کند که آخرین برد آنها به یک دهه قبل برمی گردد.

در آستانه جدال حساس ایران و چین در یک چهارم نهایی جام ملت های 2019 در ابوظبی، خبرگزاری سوهو چین در گزارشی با اشاره به طلسم یک دهه ای اژدهای سرخ در راه شکست دادن ایران از ماموریت دشوار بازیکنان این تیم در محمد بن زاید پرده برداشت.
خبرگزاری سوهو با اشاره به این که آخرین برد چین مقابل ایران به برد 1-0 در بازی دوستانه سال 2009 برمی گردد از طلسم یک دهه ای اژدهای سرخ مقابل رقیب سنتی خود در قاره کهن پرده برداشت و نوشت:« شکستن این طلسم می تواند شروعی رویایی برای بازسازی فوتبال پیر و فرسوده چین باشد. نسل طلایی چین در آخرین چالش خود در معتبرترین تورنمنت آسیا به دنبال پایانی خوش در رده ملی هستند اما در این راه طلسم برابر ایران می تواند آنها را با استرس روبرو کند».
نکته جالب تر این که آخرین تقابل چین مقابل ایران در ورزشگاه آزادی در اولین ماه های حضور مارچلو لیپی ایتالیایی روی نمکت اژدهای سرخ در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بود که ایران با تک گل مهدی طارمی به بردی شیرین و ارزشمند رسید./ ورزش 3
کد N2069671

وبگردی