آفتاب
اختصاصی ایرنا

مشاور جنبش امت اسلام:بازداشت مجری پرس تی وی سیاسی است

مشاور جنبش امت اسلام:بازداشت مجری پرس تی وی سیاسی است

نیویورک – ایرنا– مشاور بین الملل جنبش امت اسلام در آمریکا می گوید بازداشت یک خبرنگار زن که هیچ سابقه اتهامی ندارد توجیه پذیر نیست و دولت آمریکا با انگیزه سیاسی، این مجری پرس تی وی را در زندان نگهداشته است.

'اکبر محمد' روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: باید با صدای بلند پرسید که این خبرنگار چه گناهی مرتکب شده است که از اعلام علنی آن خودداری می کنند. اگر اتهامی وجود دارد، باید آن به طور رسمی به وی ابلاغ کنند.
وی ادامه داد: در واقع بر همین مبنا است که هیات منصفه در دادگاه درباره اتهام فرد تصمیم می گیرد. اگر اتهام مطرح شده قوی و جدی نباشد، هیات منصفه حتی ممکن است که اعلام کند اتهام وارد نبوده و پرونده را ببندد.

**کارهای وحشیانه دولت ترامپ
مشاور لوئیس فراخان که امروز در دادگاه «مرضیه هاشمی» حضور دارد درباره آخرین تحولات پرونده وی گفت: ما تلاش کردیم با وکیل وی گفت وگویی داشته باشیم اما هنوز موفق نشده ایم. البته امیدواریم که او به زودی آزاد شود.
ایرنا پرسید چرا دادگاه اعلام کرده خانم هاشمی به عنوان شاهد در زندان است، مگر شاهد پرونده را بازداشت می کنند؟
اکبر محمد پاسخ داد: اگر موضوع مهم باشد، می توانند فرد مورد نظر را در خانه تحت نظر بگیرند. به او مچ بند هوشمند با قابلیت ردیاب بزنند و او را کاملا زیر نظر داشته باشند تا زمانی که وی در دادگاه حضور یابد اما رفتاری که با هاشمی شده است، به ویژه اینکه یک زن بدون هیچ سابقه جرم در زندان باشد، تکان دهنده است.
وی تاکید کرد: باید در برابر این کارهای وحشیانه دولت ترامپ، با صدای بلند صحبت و افشاگری کرد.
عضو ارشد جنبش امت اسلام با بیان اینکه موضوع خانم هاشمی به دلیل شرایط سیاسی بین المللی، یک پرونده ویژه است؛ گفت: همین چند هفته پیش جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید طرحی برای افزایش فشار به ایران اعلام کرد. این فضا بر پرونده حاکم است.

**مساجد آمریکا موضع گیری کنند
اکبر محمد تصریح کرد: در عین حال می دانیم که فضای سیاسی آمریکا هنوز تحت تاثیر کشتن جمال خاشقچی است. با توجه به اینکه خانم هاشمی مجری شناخته شده پرس تی وی و در سطح بین المللی مشهور است، دستگیری وی می توانست پیامدهایی داشته باشد.
وی تاکید کرد: برای همین هم به مدت چهار روز موضوع دستگیری وی مسکوت باقی ماند. پس از چهار روز خبر دستگیری وی در رسانه های آمریکا منتشر شد. حتی وقتی که این موضوع را منتشر کردند، در ابتدا هیچ عکسی از او منتشر نشد.
این فعال اسلامی در آمریکا ادامه داد: اینکه چهار روز برای گزارش دستگیری زمان ببرد و عکس او را به تازگی منتشر کنند، نشان می دهد که یک جای کار در رسانه های اصلی کشور می لنگد. به ویژه اینکه خانم هاشمی یک چهره بین المللی و شناخته شده است.
اکبر محمد خاطرنشان کرد: جناب لوئیس فراخان به عنوان رهبر جنبش امت اسلام از این دستگیری نگران بوده و پیگیر آن است. به خصوص اینکه خانم هاشمی مصاحبه مهمی با او در ایران انجام داده بود. ما واقعا احساس مسئولیت می کنیم. او خواهر مسلمان ماست و از یک خانواده سیاهپوست است که در ایران کار می کند. در این کشور همه مسجدها باید در این زمینه موضع گیری کنند. ما 2 هزار مسجد در آمریکا داریم و باید همه آنها، بدون ورود به موضوع شیعه و سنی درباره آن موضع گیری کنند.
امت اسلام، جنبشی دینی و اسلامی در آمریکاست که اهداف آن بهبود شرایط معنوی، اجتماعی و اقتصادی سیاه‌پوستان آمریکایی است. امت اسلام به عنوان قدیمی‌ترین گروه ملی‌گرای سیاه‌پوستان آمریکا شناخته می‌شود و رهبر آن لوئیس فراخان است.
اروپام*م.ع*1429
کد N2069579

وبگردی