آفتاب

35 هزار نفر عضو جامعه یادگاران دفاع مقدس کشور هستند

35 هزار نفر عضو جامعه یادگاران دفاع مقدس کشور هستند

مهاباد- ایرنا- رئیس انجمن جامعه یادگاران دفاع مقدس و ایثارگران کشور گفت که از زمان فعالیت این مجموعه مردم نهاد تاکنون 35 هزار نفر در سطح کشور به عضویت آن درآمده اند.

سلمان سلیمان زاده روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح شعبه این انجمن در بوکان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این تعداد، 14 هزار پرونده در دست بررسی است که با بررسی آنها این افراد نیز به عضو انجمن در می آیند.
وی ادامه داد: این انجمن در سال 1394 و به منظور زنده نگهداشتن آرمان های انقلاب اسلامی و ایجاد راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حمایت از اقشار انقلابی و ایثارگران فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرد.
سلیمان زاده ادامه داد: این انجمن برای نخستین بار در تهران مجوز فعالیت گرفت و در مدت کوتاه به یک انجمن فرااستانی تبدیل شد که هم اکنون علاوه بر تهران در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و گیلان نیز شعبه دارد.
وی در خصوص شعبه های دیگر این انجمن در آذربایجان غربی ادامه داد: این انجمن در شهرستان های ارومیه، مهاباد و بوکان شعبه دارد و شعبه شاهین دژ نیز به زودی افتتاح می شود.
رئیس انجمن جامعه یادگاران دفاع مقدس و ایثارگران کشور گفت: تا پایان شهریور ماه سال آینده شعبه انجمن در تمامی شهرستان های آذربایجان غربی ایجاد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هدف از تشکیل انجمن جامعه یادگاران دفاع مقدس و ایثارگران کشور معرفی و شناساندن مظلومیت ایثارگران و یادگاران جنگ در دفاع مشروع از کشور اسلامی ایران به مجامع داخل و خارج از کشور، بسترسازی و کوشش به منظور تحقق آرمان های انسانی و اسلامی و بسط و گسترش آرمان های ایثارگران و ایجاد گلزار ایثارگران است .
ارایه پیشنهاد و کمک در جهت بهبود وضعیت معیشتی، مسکن و درمانی و رفاهی ایثارگران و ارایه و ایجاد بستر مناسب در خصوص بهره برداری بهینه از منابع مالی و مادی و اراضی مسکونی و تفریحی کشور برای عضو جامعه یادگاران دفاع مقدس و ایثارگران نیز از جمله اهداف انجمن بیان شده است.
آذربایجان غربی با وجود 150 هزار ایثارگر، 12 هزار شهید، 19 هزار جانباز و بیش از 2 هزار آزاده، رتبه سوم کشوری را در تعداد رزمندگان دوران دفاع مقدس داراست.
7510/6185/2093
کد N2069404

وبگردی