آفتاب
جام ملت های آسیا؛

بازیکن اسبق استقلال: بازیکنان ایران اعتماد به نفس بالایی دارند

بازیکن اسبق استقلال: بازیکنان ایران اعتماد به نفس بالایی دارند

تهران- ایرنا- بازیکن اسبق استقلال تهران با تمجید از اعتماد به نفس بالای اعضای تیم ایران، گفت: تیم ایران توانایی برتری مقابل چین و رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا را دارد.

«محمد مومنی» روز چهارشنبه در گفتگو با خبر نگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: تیم ایران نسبت به جام جهانی تغییرات مثبتی در روند تاکتیکی داشته و بازیکنان با اعتماد به نفس بیشتری بازی می کنند.
وی گفت: عملکرد تیم ملی در فاز هجومی قابل ستایش است و در جام ملت های آسیا 2019 از تیم کشورمان عملکرد تماشاگر پسندی را شاهد بوده ایم. این مهم به دلیل اعتماد به نفسی است که بازیکنان پیدا کرده اند.
مدیر آکادمی باشگاه استقلال، خاطرنشان ساخت: در بازی با عمان شروع غافلگیر کننده ای داشتیم که عملکرد مناسب «علیرضا بیرانوند» شرایط را به سود ایران تغییر داد.
وی افزود: نمایش ایران در فاز دفاعی و هجومی برابر عمان خوب بود و بازیکنان به بهترین شکل ممکن از تمامی زمین برای اجرایی شدن تاکتیک ها استفاده کردند.
بازیکن پیشین استقلال، تصریح کرد: اگر چه در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست، اما معتقدم که توانایی شکست چین را داریم. هرچند نباید تحت هیچ شرایطی، حریف را دست کم گرفت.
مومنی با اشاره به حضور «مارچلو لیپی» روی نیمکت تیم ملی فوتبال چین، اظهار داشت: لیپی مربی بزرگی است، اما به طور حتم نمی توان تیم های بزرگی همچون یوونتوس و یا تیم ملی ایتالیا را که او در آن مربیگری کرده است با چین مقایسه کرد. یک مربی هر چقدر هم توانایی فنی داشته باشد، برای موفقیت به نیروی انسانی نیاز دارد که تیم ملی چین فاقد چنین فاکتوری است.
وی با انتقاد از صحبت های «سردار آزمون» که معتقد بود یک مهاجم نمی تواند تمامی فرصت ها را تبدیل به گل کند، توضیح داد: نظرات آزمون با جوان بودن او رابطه مستقیمی دارد، چراکه مهاجم باید از کوچک ترین موقعیت ها نهایت استفاده را ببرد.
مدیر آکادمی استقلال در پایان درباره اخباری مبنی بر انتخاب «علیرضا واحدی نیکبخت» به عنوان سرمربی نوجوانان استقلال، گفت: نیکبخت از بازیکنان بزرگ استقلال بوده که برای این تیم زحمات زیادی کشیده است. او یکی از گزینه های اصلی هدایت نوجوانان استقلال برای فصل آینده مسابقات محسوب می شود که سه هفته دیگر درباره کادر فنی این تیم تصمیم گیری می شود.
ورزشی**م.ت**3783**
کد N2069396

وبگردی