آفتاب

جاذبه های گردشگری گرجستان در نوروز امسال

جاذبه های گردشگری گرجستان در نوروز امسال

گرجستان، سرزمین صخره و سنگ، قلعه ها و صومعه های قرون وسطی، تپه های سبز، کوه های با شکوه، غارهای عمیق و سواحل سنگی است.

گرجستان، سرزمین صخره و سنگ، قلعه ها و صومعه های قرون وسطی، تپه های سبز، کوه های با شکوه، غارهای عمیق و سواحل سنگی است. کشوری که دوستداران فرهنگ و تاریخ هنگامی که در شهرها و روستاهای آن قدم می زنند احساس می کنند به گذشته های دور منتقل شده اند. جایی که با چشم اندازهای خیره کننده از کوه ها و دشت ها شگفت زده خواهید شد، مهمان نوازی باور نکردنی مردم آنجا را تجربه خواهید کرد و از غذاها و خوراکی های خوشمزه آنها لذت خواهید برد.

در تور گرجستان می خواهیم شما را با سه جاذبه گردشگری این کشور بکر و زیبا آشنا کنیم.


تنگه مارتویلی


تنگه مارتویلی یک شگفتی طبیعی در منطقه سامگرلو گرجستان، در نزدیکی شهر مارتویلی است. این تنگه که به آن تنگه گاچدیلی هم می گویند در غرب گرجستان واقع شده و ۲۸۰ کیلومتر با تفلیس فاصله دارد. در سال 2016، دولت گرجستان بیش از 500،000دلار صرف بازسازی زیرساخت های اطراف این مقصد توریستی رو به رشد کرد. این مکان زیبا تا اوایل دهه 2000میلادی، عملا فراموش شده بود تا اینکه که گردشگران از طریق ارسال عکس و فیلم در اینترنت شروع معرفی آن کردند و توجه افراد بسیاری به این مکان ویژه جلب شد. زیبایی باورنکردنی این منطقه بکر و آب سبز لاجوردی که در یک تنگه پنهان جریان دارد شما را هیجان زده خواهد کرد. می توانید یک قایق کرایه کنید و با حرکت در مسیر رودخانه ای که از میان تنگه عبور می کند، از زیبایی های آن لذت ببرید. سفر به این چشم انداز طبیعی از تفلیس حدود ۴ ساعت طول می کشد. اگر می خواهید از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید، هر روز مینی بوس هایی از ایستگاه اتوبوس Didubeبه سوی مارتویلی رهسپار می شوند.


توشتی


توشتی یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق تور گرجستان است. این منطقه در شمال شرق گرجستان و در دامنه های شمالی کوه های قفقاز بزرگ قرار دارد. تنها یک جاده در منطقه وجود دارد که از گذرگاه آبانو عبور می کند. این یک گذرگاه کوهستانی زیبا است ولی یکی از خطرناک ترین جاده های دنیا محسوب می شود. برای عبور از این گذرگاه نیاز به یک اتومبیل آفرود و اعصابی فولادی دارید، اما قطعا ارزشش را دارد! جاده توشتی تنها به مدت 5ماه (اواخر ماه مه تا اوایل اکتبر) باز است. به همین دلیل ساکنان توشتی فقط در طول تابستان به آنجا می روند تا گله های خود را بچرانند، جشنواره های سنتی برگزار کنند، مکان های اقامتی و تورهای گردشگری را برای توریست ها فراهم نمایند و با ریشه هایشان پیوندی دوباره برقرار کنند. توشتی یکی از مناطقی است که در آن مناظری باورنکردنی از طبیعت دست نخورده همراه با روستاهای باستانی و برج های سنگی خواهید دید.


سیگناگی


سیگناگی در بخش شرقی کاختی قرار دارد و به عنوان شهر عشق شناخته می شود. این شهر همچنین در مسیر جاده باستانی ابریشم قرار داشته است. سیگناگی حدود ۲ ساعت از تفلیس فاصله دارد و همین نزدیکی موجب گشته یک موقعیت عالی برای فرار از زندگی شلوغ شهری باشد. این شهر اخیرا مورد بازسازی قرار گرفته و بخش های زیربنایی آن به روزرسانی شده اند. در چند سال گذشته سیگناگی به عنوان یک مقصد گردشگری توجه مسافران خارجی را به خود جلب کرده است. شهر عشق در بالای یک پرتگاه مشرف به دره آلازانی قرار دارد که یکی از مناطق تولید کننده معروف ترین شراب گرجستان است. این شهر مانند دیگر مناطق گرجستان دارای مکان های تاریخی و فرهنگی مهم می باشد. خیابان ها و کوچه های سنگفرش شده، مجسمه های چوبی، نمای ساختمان ها، همگی به شهر، شهرتی عرفانی و عاشقانه داده اند. سیگناگی یکی از مکان های پرطرفدار برای برگزاری مراسم ازدواج است. کلیسای معروف این شهر در تمام طول شبانه روز میزبان برگزاری جشن های عروسی است. همچنین محل برگزاری مسابقات رقص سنتی گرجستان، جشنواره های موسیقی و صنایع دستی می باشد. سیگناگی یک شهر امن است و گردشگران می توانند با خیال راحت در کوچه ها و خیابان های آن پرسه بزنند. برای رفتن به شهر عشق می توانید با سرویس روزانه  marshrutkaدر ایستگاه سامگوری مترو تفلیس به این شهر زیبا برسید.

گرجستان کشوری باستانی با مناظر طبیعی فراوان است. شهرهای بزرگ این کشور امکانات مناسبی را برای گردشگران فراهم کرده اند. تور گرجستان به دلیل قیمت مناسب و مقرون به صرفه یکی از تورهای خارجی پرطرفدار در بین ایرانی هاست. اگر قصد سفر به این کشور جذاب و دیدنی را دارید تور گرجستان، بهترین خدمات را با کمترین هزینه به شما ارائه می دهد.
کد N2068848

وبگردی