آفتاب
معاون وزیر ورزش:

کشتی پهلوانی زیر نظر فدراسیون ورزش زورخانه ای قرار گرفت

کشتی پهلوانی زیر نظر فدراسیون ورزش زورخانه ای قرار گرفت

مشهد - ایرنا - معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: در نشستی که اخیرا با فدراسیون های کشتی و ورزش زورخانه ای داشتیم تصویب شد که کشتی پهلوانی زیر نظر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای قرار گیرد.

محمدرضا داورزنی سه شنبه شب در دومین گردهمایی پیشکسوتان ورزش زورخانه ای در مشهد افزود: با برنامه ریزی بیشتر با فدراسیون جهانی ورزش زورخانه ای که مرکز آن در تهران است این رشته جذاب تر می شود و می تواند گوی سبقت را از دیگر ورزش های وارداتی برباید.
وی اظهار داشت: رشته های مختلف ورزشی از جمله رشته های رزمی با سرعت قابل توجهی در کشور رشد کرده و تعداد بسیاری از جوانان هم در مسابقات مختلف آن قهرمان جهان شده اند و در مقابل، رشته هایی داریم که در کشور زاده شده ولی فراموش شده و کمتر به آن پرداخته می شود.
وی گفت: وزارت ورزش نیز از برنامه‌ های این فدراسیون حمایت می کند تا جایگاه واقعی و حقیقی خود را به دست آورد.

* جدی بودن در همگانی کردن ورزش زورخانه ای
رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور هم گفت: برای همگانی کردن این ورزش در مدارس، دانشگاه ها، نیروهای مسلح، اصناف و کارمندان برنامه ریزی شده است.
مجتبی جوهری افزود: در ورزش پهلوانی و زورخانه ای برای سن هشت سال تا بزرگسال برنامه داریم همچنین برای ورزش ساحلی این رشته هم برنامه ریزی های مختلف انجام شده تا هر چه بیشتر این رشته همگانی شود.
دومین گردهمایی پیشکسوتان ورزش زورخانه ای که از 30 دی ماه در مشهد آغاز شده است تا فردا ادامه دارد.
7507 / 6053
کد N2068420

وبگردی