آفتاب
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی:

نیروی جوان خلاق، مخاطب ایرنا را افزایش داد

نیروی جوان خلاق، مخاطب ایرنا را افزایش داد

تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: با استفاده از نیروهای جوان خلاق و تحصیلکرده و فناوری های جدید در یک سال گذشته مخاطبان ایرنا چند برابر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سیدضیاء هاشمی» امروز (سه شنبه) در بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در یک سال اخیر بخش های تصویری و چندرسانه ای به بخش متنی ایرنا افزوده شده است.
وی افزود: همکاری بیشتر با محققان، ایجاد گروه دانشگاه ها و استفاده از ظرفیت های علمی ایرنا موجب شده است سفرها و ماموریت هایی با رویکرد ژورنالیسم تحقیقی از جمله به استان های سیستان و بلوچستان و خوزستان انجام شود.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری های نوین در عرصه خبررسانی تصریح کرد: رسانه های بزرگ دنیا از جمله شینهوا در چین به منظور افزایش کیفیت محصولات خبری و جذب مخاطب از شیوه های نوین نظیر نمایش آنلاین تصاویر خبری سه بعدی استفاده کردند تا بتوانند با رفع نواقص همچنان نظیر مخاطبان خود را افزایش دهند.
هاشمی با بیان این مطلب که حمایت مادی و معنوی از رسانه ها در دنیا از مدت ها قبل آغاز شده است، ادامه داد: ایرنا نیز در یک سال اخیر تلاش کرده است با بهره گیری از تجارب خود و آژانس های بزرگ خبری زمینه مخاطب افزایی را مهیا کند.
وی تاکید کرد جنگ اقتصادی و رسانه ای که علیه ایران آغاز شده است و گفت: باید از ظرفیت رسانه ها به بهترین شکل استفاده شود؛ زیرا ظرفیت رسانه های برخوردار از فناوری جدید بیش از ظرفیت سنتی آنهاست.
مدیرعامل ایرنا گفت: در حوزه اجتماعی مهمترین مساله ما اعتماد اجتماعی است که با شفافیت حاصل می شود.
«با وجود همه نقدها و نگرانی ها در جامعه برای امیدآفرینی علاقه وجود دارد اما باید اطلاعات به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد».
وی تصریح کرد: هر جا به سمت شفاف سازی رفته ایم و شبهات را پاسخ دادیم با همراهی افکار عمومی مواجه شدیم اما افکار عمومی با شعارگرایی بدون عملکرد مطلوب، از ما فاصله می گیرد.

** نجات کشور با ورود جوانان توانمند به عرصه مدیریت میسر است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار گفت: با ورود جوانان باانگیزه، تحصیلکرده و توانمند به عرصه مدیریت می توانیم کشور را نجات دهیم.
محمد شریعتمداری تاکید کرد «سالها بی اعتمادی به جوانان باعث شده است برخی افراد توانمند از چرخه مدیریت خارج شوند».
وی ادامه داد: برای انتخاب جوانان در پست های مدیریتی نیازی نیست که همه سلسله مراتب رعایت شود؛ زیرا امکان بروز خطا میان همه افراد در سنین مختلف وجود دارد اما نباید با این بهانه جوانان را از چرخه مدیریت خارج کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از نکات دارای اهمیت این است که بدانیم در 40 سال گذشته چند بار فرصت انجام جراحی های بزرگ در عرصه های مختلف را داشته ایم تا بتوانیم براساس خواست عمومی عمل کنیم.

** مردم را محرم بدانیم
این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به حادثه اخیر سقوط هواپیمای بوئینگ 707 حامل گوشت افزود: اخبار و اطلاعات نادرست زیادی درباره این سانحه هوایی منتشر شده است زیرا از اعتماد عمومی به درستی صیانت نکردیم و همین امر موجب شده است افکارعمومی پذیرای اخبار نادرست باشد.
شریعتمداری افزود: در انتشار اخبار و اطلاعات باید مردم را محرم دانسته و آنان را از دسترسی به اخبار صحیح محروم نکنیم؛ زیرا فقط با استفاده از این شیوه می توانیم اعتماد سرمایه های اجتماعی را بازگردانیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: روحیه شفافیت و تشریک مساعی را باید با آموزش از سنین کودکی میان مردم جامعه نهادینه کرد.
وی درباره عملکرد ایرنا در عرصه اطلاع رسانی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به لحاظ محتوایی رشد مناسبی را آغاز کرده است و تولید محتوای تصویری و صوتی نیز اقدام جدیدی در ایرناست که به رشد تولیدات محتوایی و افزایش مخاطبان این رسانه منجر شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از عملکرد ایرنا در تولید گزارش های پژوهشی قدردانی کرد.
وی همچنین از بخش های مختلف ایرنا بازدید کرد و با مراحل تهیه محصولات خبری آشنا شد.

اقتصام*9454*1961*
کد N2068406

وبگردی