آفتاب

مهاجم اسبق تیم ملی: نباید مقابل چین غافلگیر شویم

مهاجم اسبق تیم ملی: نباید مقابل چین غافلگیر شویم

تهران- ایرنا- مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه تیم ملی برابر عمان شروع خوبی نداشت، گفت: بازیکنان ایران روی ضد حمله دقایق ابتدایی عمانی ها غافلگیر شدند که نباید این اتفاق برابر چین رخ دهد.

«علی لطیفی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با بیان این مطلب اظهار داشت: تیم ملی چین از وجود یک سرمربی کاملا حرفه ای بهره می برد که کلکسیونی از افتخارات بزرگ فوتبالی در رده ملی و باشگاهی را در کارنامه اش دارد.
وی افزود: بازی با چین برای ایران شرایط ویژه و خاصی خواهد داشت. به نظر من تاکتیک تیم ملی برای این مسابقه باید متفاوت از دیدار قبلی مقابل عمان باشد.
بازیکن اسبق تیم ملی با اشاره به پنالتی که در دقیقه اول دیدار ایران برابر عمان برای حریف گرفته شد، خاطرنشان ساخت: علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی با واکنش فوق العاده خود اجازه نداد دروازه ایران بازشود و اگر این اتفاق رخ می داد ،شرایط بازی برای ما بسیار سخت می شد.
لطیفی اظهار داشت: عملکرد خط دفاعی تیم ملی در دیدار برابر عمان بر خلاف بازی های گذشته متزلزل بود و به جز پنالتی که در دقایق ابتدایی مسابقه به عمان داد، در چند مورد دیگر نیز اشتباه داشت که این اتفاقات اگر در بازی های بعدی و برابر تیم های قدرتمندتر تکرار شود، می تواند مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورد.
وی با بیان اینکه چینی‌ها در ضد حمله می‌توانند از فضاهای پشت مدافعان ایران استفاده کنند، افزود: چین حریف سرسختی برای تیم ملی محسوب می‌شود ولی اگر بازیکنان ما در زدن ضربات آخر دقت عمل داشته باشند، می‌توانیم از چین عبور کنیم و به نیمه نهایی برسیم.
پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: چین تاکنون تیم متوسطی در جام ملت ها نشان داده است. تیمی که در خط دفاع و حمله‌اش اشتباهات زیادی دارد و نمی‌تواند به قهرمانی فکر کند.
لطیفی در پایان گفت: در این مقطع حساس همه باید از تیم ملی ایران حمایت کرده و از پرداختن به مسائل حاشیه ای پرهیز کنند. حاشیه هایی که در روزهای اخیر برای تیم ملی به وجود آمده است، خوب نیست و من امیدوارم همه فقط به موفقیت ایران فکر کنند.
ورزشی**م.ت**9129
کد N2068367

وبگردی