آفتاب
کارشناس روابط بین الملل:

نشست لهستان آخرین تیر کمان آمریکایی ها، علیه ایران است

نشست لهستان آخرین تیر کمان آمریکایی ها، علیه ایران است

تهران- ایرنا- کارشناس روابط بین الملل گفت: آمریکایی از مدت ها پیش و بعد از برجام تلاش کردند مسئله ایران را به یک موضوع بین المللی تبدیل کنند و نشست لهستان آخرین تیر کمان آمریکایی ها، علیه ایران است.

سید علی بیگدلی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به نشست ضد ایرانی آمریکا در ورشو افزود: ترامپ برای اینکه بتواند نظر اروپایی ها را علیه ایران جلب کند و آنها برای شرکت در کنفرانس ورشو مجاب شوند، لهستان را انتخاب کرده است.
وی اضافه کرد: لهستان روابط سیاسی، اقتصادی و تاریخی خوبی با آمریکا دارد و از طرفی یهودی های لهستان هم صاحب قدرت هستند به همین دلیل ورشو، پایتخت آن کشور را انتخاب کردند.
بیگدلی ادامه داد: ایران در جنگ جهانی دوم پذیرای آوارگان لهستانی بود، تعداد زیادی از آنها بعد از جنگ جهانی دوم وارد ایران شدند و به دلیل وجود قبرستان لهستانی ها در ایران هر سال مراسمی در ایران برگزار می شود، لذا روابط ایران و لهستان تحت تاثیر این موضوع دوستانه بود.
بیگدلی اظهار کرد: آمریکا سعی دارد از همه ابزارهای بین المللی خود علیه ایران استفاده کند و جمهوری اسلامی نیز باید راه مستقل خود را برای خنثی کردن تحرکات آمریکا در نظر بگیرد.
سیام*ا.ع*1535
کد N2068350

وبگردی