آفتاب
یک استارتاپ حوزه صنایع خلاق ارائه کرد:

طراحی سامانه ملی دهکده هوشمند برای روستائیان

طراحی سامانه ملی دهکده هوشمند برای روستائیان

تهران- ایرنا- یک استارتاپ حوزه صنایع خلاق، طرحی ارائه کرده است که با استفاده از یک نرم‌افزار و تعدادی پنل تحت وب، ساکنان روستا می‌توانند به سازمان‌های خدماتی مختلف پیام بدهند و پاسخ آن را از طرف امور مشترکین در همین برنامه ببینند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با پیشرفت فناوری و گسترش امکانات نوین همچون اینترنت، گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های موبایل و استفاده از اینترنت اشیاء در میان عموم مردم خدمات از هر نوع به شکل جدید نمود پیدا خواهد کرد. حوزه خدمات شهروندی شهری و روستایی نیز از این موضوع مستثنی نیست.
استارتاپ دهکده هوشمند نیز تلاش دارد با گسترش خدمات الکترونیک در حوزه کسب‌وکار و گردشگری و معرفی جاذبه‌های منطقه‌ای گستره‌ی اطلاع‌رسانی را وسیع‌تر و دید مردم را نسبت به فرصت‌های ایجادشده بازتر کند. همچنین بر این اساس برای روستاییان کسب درآمد ایجاد کند.
استارتاپ دهکده هوشمند تلاش دارد ارتباط روستاییان با امکانات شهری را طوری فراهم کند که روستاییان بدون مراجعه به شهرها از امکانات شهرها بهره ببرند. همین‌طور بدون حضور در شهرها کسب درآمد کرده و گردشگر جذب کنند.
این سامانه یک طرح روستایی است که از یک نرم‌افزار و تعدادی پنل تحت وب تشکیل‌ شده است و مردم روستا می‌توانند از طریق نرم‌افزار به سازمان‌های خدماتی مختلف از قبیل دهیاری، آب و فاضلاب پیام داده و پاسخ آن را هم از طرف امور مشترکین در همین برنامه مشاهده کنند.
همچنین اقامتگاه‌های بومگردی می‌توانند محصولات خود را در این سامانه ثبت کنند و به فروش برسانند، ضمن اینکه آنها می‌توانند از این پلتفرم ویدیوهای آموزشی و کتاب‌های صوتی دریافت کنند.
خدمات این سامانه ملی شامل ارتباط با سازمان‌های خدماتی از قبیل دهیاری و آب و فاضلاب و مخابرات، ثبت فروشگاه‌های صنایع‌دستی و محصولات روستایی و اقامتگاه‌های گردشگری، استفاده از خدمات عمومی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها از قبیل تفکیک زباله از مبدأ و مشاهده آنلاین اتوبوس است.
علمی ** 1836 **2017
کد N2068344

وبگردی