آفتاب

قیمت سکه دوباره صعودی شد/ کسی به فکر بدهکاران مهریه نیست!

قیمت سکه دوباره صعودی شد/ کسی به فکر بدهکاران مهریه نیست!

مهریه‌ای که تا دیروز برخی آن‌را با مثَل قدیمی «چه کسی آن را داده و چه کسی آن را گرفته است؟» به کار می‌بردند، حالا یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی قضایی در کشور شده است.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت سکه بهار آزادی روز به روز رو به افزایش است و همزمان مسئولان قوه قضاییه می‌گویند «مطالبه مهریه» تبدیل به  پنجمین خواسته قضایی در کشور شده است. مهریه‌ای که تا دیروز برخی آن‌را با مثَل قدیمی «چه کسی آن را داده و چه کسی آن را گرفته است؟» به کار می‌بردند، حالا یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی قضایی در کشور شده است. در حال حاضر موضوع افزایش قیمت سکه دست به گریبان مردانی شده است که پیش از این بنا به تشخیص دادگاه مهریه زنان را به شکل قسطی پرداخت می‌کردند اما حالا بسیاری از آنان با تغییرات شدید قیمت سکه دیگر توان پرداخت آن را ندارند به طوریکه فاطمه ذوالقدر، نماینده مجلس شورای اسلامی، چندماه پیش از پیشنهاد «پرداخت سکه مهریه به نرخ روز عقد» در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داده و گفته که در پی بالا رفتن قیمت سکه در ماه‌های اخیر آمار محکومان مهریه افزایش یافته است. همچنین به گفته این نماینده مجلس عده‌ای به دلیل فرار از پرداحت مهریه به دنبال خروج از کشور هستند.
هم اکنون براساس قوانین موجود، اگر مهریه در زمان عقد تا ۱۱۰ سکه یا معادل آن باشد، زن براساس قانون می‌تواند این میزان مهریه را مطالبه کند و در صورت عدم پرداخت، دادگاه می‌تواند با نظر زن، مرد را بازداشت کند اما چنانچه مهریه، بیشتر از این میزان باشد درخصوص مازاد، فقط توانایی مالی مرد ملاک پرداخت است که در صورت عدم توانایی مرد، مهریه بیش از ۱۱۰ سکه مشمول قانون اجرای محکومیت‌های مالی نبوده و حبس مرد را در پی نخواهد داشت.

زندانیان مهریه، رتبه دوم زندانیان غیرعمد

[p]۴۲۴۲

کد N2068337

وبگردی