آفتاب
معاون دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر:

آموزش های امدادی به دانش آموزان در مدارس شتاب می گیرد

آموزش های امدادی به دانش آموزان در مدارس شتاب می گیرد

تهران- ایرنا- معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر، از شتاب فعالیت کانون های دانش آموزی هلال احمر با هدف گسترش فعالیت های بشردوستانه و آموزش های امدادی در مدارس سراسر کشور خبر داد.

سعید بابائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، اظهار داشت: هدف از تشکیل کانون های دانش آموزی، تربیت و آموزش دانش آموزان برای خدمات مختلف بشردوستانه، عام المنفعه، فراگیری خودامدادی و ارائه خدمات امدادی به سایرین در آینده است.
وی توضیح داد: در این کانون ها دانش آموزان در کنار تمرین فعالیت گروهی و انجام فعالیت های بشردوستانه، کمک های اولیه و مهارت های هشت گانه پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، اولویت بندی مصدومان در حوادث (تریاژ)، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، پانسمان و بانداژ، آتل بندی و چادرزنی را فرامی گیرند تا در زمان حوادث و بلایا علاوه بر نجات جان خود، به دیگران نیز کمک کنند.
معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر اضافه کرد: کانون های دانش آموزی هلال احمر یکی از قدیمی ترین کانون های سازمان جوانان در 71 سال فعالیت این سازمان است که پس از انعقاد تفاهم نامه در دی ماه 1393 بین سازمان جوانان و معاونت پرورشی، فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گسترش یافتند و تاسیس 10 هزار کانون دانش آموزی هلال احمر در مدارس سراسر کشور در سرفصل فعالیت این دو مجموعه قرار گرفت.
بابائی ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها چهار تشکل بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی دانش آموزان، سازمان دانش آموزی و کانون های دانش آموزی هلال احمر مجوز فعالیت رسمی در داخل مدارس را دارند که کانون های دانش آموزی هلال احمر با عنوان یکی از چهار تشکل رسمی آموزش و پرورش با قدمت بسیار در مدارس کشور فعال هستند.
وی یادآور شد: این آموزش ها برای دانش آموزان دبستانی (دادرس مقدماتی)، دبیرستانی 1 (دادرس) و دبیرستانی 2 (دادرس پیشرفته) است که این آموزش ها در راستا و منطبق بر اسناد فرادستی جمعیت هلال احمر، برنامه پنج ساله، استراتژی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر و همچنین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده است.
معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر از آغاز به کار نخستین کنگره کانون های دانش آموزی هلال احمر خبر داد و افزود: در کانون های دانش آموزی هلال احمر دانش آموزان علاوه بر مهارت های امدادی اولیه مهارت های اجتماعی نیز فرامی گیرند.
وی با اعلام اینکه اعضای شورای مرکزی کانون های دانش آموزی نقش مشورتی در برنامه ریزی ها پیدا می کنند، اظهار داشت: دانش آموزان با حضور در کانون ها برای مسولیت های آینده تمرین می کنند.
بابائی گفت: هلال احمر با همکاری آموزش و پرورش، برنامه هایی با محتوای بشردوستانه و امدادی در قالب طرح هایی ملی همچون
«دادرس» و «گفتگوی بشردوستی» به دانش آموزان آموزش می دهد.
وی تصریح کرد: در هفت سال گذشته یک میلیون و 500 هزار دانش آموز در سراسر کشور طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) را سپری کرده اند که هدفگذاری ما در یک برنامه سه ساله به شرط تحقق و برآورد بودجه آموزش کل دانش آموزان سراسر کشور با توجه به رده سنی آنان است.
سازمان جوانان هلال احمر یک نهاد مردمی و داوطلبانه است که افراد از سن کودکی، نوجوانی و جوانی جذب این سازمان شده و مفاهیم اولیه بشردوستی و اصول اولیه هلال احمر را فرامی‌گیرند. هم اکنون این سازمان بیش از هزار و ۱۰۰ کانون دانشجویی در دانشگاه ها، ۸۰۰ کانون جوانان در شهرها، ۲۵۴ کانون طلاب در حوزه های علمیه و ۷۰۰ کانون روستای فعال دارد که این کانون ها به عنوان تشکلی غیرسیاسی و غیردولتی به منظور تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها، کوشش در برقراری دوستی و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها فعالیت می کنند.
اجتمام**7029*1834
کد N2068260

وبگردی