آفتاب
مقام شرکت فرودگاه ها:

طرح جامع 15 فرودگاه در حال تدوین است

طرح جامع 15 فرودگاه در حال تدوین است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طرح جامع 15 فرودگاه توسط مشاوران ذیصلاح و با نظارت اداره طرح جامع این دفتر در حال تدوین است.

به گزارش سه شنبه تارنمای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، «فرشید گلیج» توضیح داد: دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران سه اداره طرح جامع، بازرسی و نظارت و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را دربرمی گیرد که وظیفه اداره طرح جامع، نظارت بر مطالعات طرح جامع فرودگاه‎هاست.
وی تاکید کرد طرح جامع یک برنامه توسعه‎ای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای فرودگاه‎هاست.
این مسوول افزود: همچنین وظیفه کنترل موانع داخل فرودگاه‎ها، سایت‎یابی اجرای پروژه‎ها در سطوح پروازی و ابنیه با همفکری بهره‎بردار مربوطه و نظارت بر تخریب ساختمان‎ها از دیگر وظایف این اداره است.
گلیج ادامه داد: در حوزه طرح جامع تاکنون بخشنامه‎هایی شامل بخشنامه کنترل موانع داخلی، بخشنامه ارسال اطلاعات موانع، بخشنامه تحویل زمین به پیمانکار، بخشنامه وابسته به تملک اراضی و بخشنامه مربوط به سرمایه‎گذاری در فرودگاه‎ها برای اجرا تدوین و ارسال شده است.
وی یادآوری کرد اداره نظارت و بازرسی هر سال تقویم برگزاری دوسالانه‎های طرح اضطراری فرودگاه‎ها را تنظیم می کند که برای امسال اجرای تمرین کامل طرح اضطراری 17 فرودگاه برنامه‎ریزی شده که 11 مورد آن تاکنون انجام شده است و بزودی تقویم سال آینده نهایی می شود.

** وظایف بخش پدافند غیرعامل
مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین اعلام کرد وظایف اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شامل چهار مرحله 'پیشگیری'، 'آمادگی'، 'مقابله و بازتوانی' و 'بازگشت به شرایط عادی' است.
وی گفت: جدای از وظایف اداری، پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح وظیفه اخلاقی ماست و هر موردی را که در فرودگاه‎ها باعث کاهش ایمنی می‎شود باید جدی گرفت.
گلیج ادامه داد: در زمینه پدافند غیرعامل آموزش‎های فراگیر متعددی داشتیم که یکی از موارد آن، برگزاری یک دوره آموزشی برای 200 نفر از کارکنان فرودگاه مهرآباد تا پیش از پایان سال است و برنامه داریم در سه ماهه نخست سال بعد نیز برای پنج فرودگاه دیگر این دوره آموزشی را برگزار کنیم.
به گزارش ایرنا، اکنون 54 فرودگاه کشور زیر نظر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اداره می شود و فرودگاه های مناطق آزاد تجاری نیز خدمات ناوبری هوایی خود را از این شرکت دریافت می کنند.

اقتصام*1108*1961*
کد N2068202

وبگردی