آفتاب

دانشمند چینی دستگیر شد

دانشمند چینی دستگیر شد

اقدام دانشمند چینی برای تولد نوزادان تغییریافته ژنتیک «غیرقانونی» اعلام شد. بنابراین گزارش این دانشمند چینی برای تغییر ژن و جلوگیری از انتقال ویروس اچ آی وی اقدام به آزامایشات متعدد کرده بود.

به گزارش آفتاب، مقام‌های چینی می‌گویند دانشمندی که اقدام به تغییر ژنتیکی جنین کرده، عملی غیرقانونی انجام داده است. هو جوآنکوآی دانشمند چینی در ماه نوامبر سال گذشته خبر تولد خواهران دوقلوی لولو و نانا را پس از تغییر ژنتیک جنین‌هایشان اعلام کرد.این دانشمند هدف از این کار را جلوگیری از انتقال ویروس آچ‌آی‌وی از پدر و مادر به این فرزندان عنوان کرده بود.
در صورت صحت این ادعا، این برای نخستین بار است که نوزادانی پس از تغییر ژنتیک متولد می‌شوند.پس از اعلام این خبر موجی از نگرانی‌ها و محکومیت‌ها درباره عواقب چنین اقدامی در مورد انسان به راه افتاد.
اما روز دوشنبه مقام‌های چینی با تایید این خبر اظهار داشتند که این محقق معیارهای اخلاق پزشکی را زیر پاگذاشته و کارش غیرقانونی است.در مجموع هشت زوج در این طرح تغییر ژنتیک جنین شرکت کرده‌اند که در همه آنها مردان ا‌چ‌آی‌وی مثبت داشته‌اند. هم‌اکنون یک مادر دیگر در انتظار تولد فرزند تغییر ژنتیک‌یافته خود است.برپایه برخی گزارش‌ها هو جوآنکوآی هم‌اکنون در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد.



کد N2068038

وبگردی