آفتاب
اخبار کوتاه کانون پرورش فکری

54 پرونده مجوز تولید اسباب بازی گرفتند

54 پرونده مجوز تولید اسباب بازی گرفتند

تهران- ایرنا- 56 پرونده ثبت طرح و صدور مجوز در دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 54 پرونده از نظر ثبت طرح بدون مانع تشخیص داده شد و مجوز تولید دریافت کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین ‌الملل کانون پرورش فکری، در پنجمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز در دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی 2 پرونده رای نیاورد و همچنین مقرر شد 3 پرونده، اسامی سرگرمی انتخابی خود را به دلیل نامناسب بودن تغییر دهند.
بر اساس این گزارش، اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها در 6 گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری ، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رای قرار می‌گیرد.
دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید و در سال حمایت از تولید ملی و کالاهای ایرانی اقدام به تهیه فهرستی از اسباب بازی های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب بازی که اغلب جوانان هستند به جامعه تولید کنندگان است. تا سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد امری که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارهای تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

* تولید انیمیشن سینمایی انقراض
ساخت انیمیشن سینمایی انقراض به تهیه‌کنندگی حامد جعفری و کارگردانی هادی محمدیان با سرمایه‌گذاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه هنرپویا آغاز شده است.
گروه هنرپویا که پیش از این انیمیشن‌های سینمایی «شاهزاده روم» و «فیلشاه» را به‌ عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینمای ایران ساخته و عرضه کرده است، این‌بار با مشارکت کانون پرورش فکری کار ساخت اثر انقراض را پیگیری می‌کند.
کانون پرورش فکری نیز به عنوان نهادی با سابقه در عرصه تولیدات کودکان و نوجوانان، در این مشارکت به دنبال تقویت بازارهای جانبی مبتنی بر شخصیت‌ها و قهرمان‌های ایرانی در حوزه تولیدات وابسته به پویانمایی است.
با توجه به تجربه‌های پیشین گروه هنرپویا در حوزه تولید و اکران داخلی و خارجی و اعتبار ملی و بین‌المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این همکاری به عنوان یک شراکت راهبردی محسوب شده و قرار است دریچه‌های جدیدی در بازارهای پایدار و نو در حوزه پویانمایی و صنایع وابسته ایجاد کند.
در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دوره جدید فعالیت‌های سینمایی خود، برای اولین بار است که با مشارکت بخش خصوصی و با هدف حمایت و تقویت صنعت انیمیشن کشور، قصد تقویت فرایندهای حرفه‌ای تولید و بازارهای جانبی حوزه پویانمایی را دارد و این پروژه سینمایی گامی مهم در جهت این پویش ملی است.

* داستان فانتری «دارکوب تا کی به درخت خواهد کوبید؟» بازنشر شد
«دارکوب تا کی به درخت خواهد کوبید؟» داستانی فانتزی است که با مخاطبان خود درباره اعتماد به نفس صحبت می‌کند.
در این اثر حیوانات جنگل درباره شبیه دیگران شدن بحث می‌کنند و هر کدام واکنشی متفاوت نسبت به این تغییر دارند. بر این اساس کودکان با سوال‌هایی بنیادین درباره چیستی خود روبرو می‌شوند و پا به پای قهرمانان کتاب به این سوال‌ها پاسخ می‌دهند.
این اثر بازنشر شده که از سوی خسرو شهریاری به عنوان نویسنده و فیروزه گل‌محمدی به عنوان تصویرگر خلق شده است به نکوهش تقلید و تاکید بر امید می‌ پردازد.
در بخشی از این اثر می‌خوانیم: «خورشید خمیازه‌ای کشید و آرام آرام از آسمان رفت. جیرجیرک که از صبح روی یک شاخه نشسته بود و حرف‌های لاک‌پشت را خوب شنیده بود، دیگر طاقت نیاورد. از روی شاخه پرید و کنار لاک‌پشت نشست و گفت: «دوست عزیز! من از صبح دارم حرف‌هایت را می‌شنوم به نظر تو چه چیزی هنر است؟» لاک‌پشت فکری کرد و جواب داد: «وقتی بتوانی... دیگری را خوش‌حال کنی، هنر کرده‌ای. با مهربانی، کمک و امید.»
این کتاب 20 صفحه‌ای نخستین بار در سال 1372 منتشر شده است و در پنجمین مرحله چاپ در شمارگان 5 هزار نسخه به دست مخاطبان بالای 9 سال رسیده است.
پیش‌تر نیز 45 هزار نسخه از کتاب «دارکوب تا کی به درخت خواهد کوبید؟» منتشر شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است به قیمت70هزار ریال خریداری کنند.

* ثبت‌نام آزمون بین‌المللی زبان اسپانیایی DELE کانون زبان آغاز شد
ثبت‌نام آزمون بین‌المللی زبان اسپانیایی DELE کانون زبان ایران از روز دوشنبه یکم بهمن ماه آغاز می‌شود و تا چهارشنبه 22 اسفند ماه ادامه می‌یابد.
آزمون کتبی نوجوانان سوم خرداد و آزمون کتبی بزرگسالان نیز چهارم خرداد سال آینده برگزار می‌شود همچنین روز و ساعت آزمون شفاهی برای هر متقاضی در برگه ورود به جلسه درج می‌شود.
ثبت‌نام و پرداخت به‌ صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اینترنتی کانون زبان ایران به نشانی www.ilireg.ir انجام می‌شود.
مخاطبان برای هرگونه اطلاعات در خصوص آزمون نیز می‌توانند با شماره تلفن‌ 88492192 تماس بگیرند.
علمی**1883**1440
کد N2068011

وبگردی