آفتاب

فضای معنوی گود زورخانه امید به زندگی را افزایش می دهد

فضای معنوی گود زورخانه امید به زندگی را افزایش می دهد

مشهد - ایرنا - رئیس شورای عالی پیشکسوتان ورزش زورخانه ای و پهلونی گفت: فضای معنوی و نوای موسیقی و ضرب و زنگ گود زورخانه در کنار دوستی حاکم بر این محیط ورزشی موجب افزایش نشاط و امید به زندگی در بین باستانی کاران می شود.

سید عبدالله سجادی روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای عالی پیشکسوتان ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در مشهد به خبرنگار ایرنا افزود: زمانی که فدراسیون جهانی ورزش پهلوانی در آستانه تاسیس بود تحقیقات علمی گسترده ای بر روی ورزش زورخانه ای صورت گرفت تا بتوان این رشته را به جهانیان قبولاند.
وی ادامه داد: بر این اساس تحقیقات علمی نشان می دهد نرخ امید به زندگی در میان ورزشکاران زورخانه ای بالاتر از ورزشکاران دیگر رشته های ورزشی در ایران است.
سجادی که 12 سال ریاست فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی را بر عهده داشته گفت: دکتر مسعود حاج رسولی از قهرمانان بوکس ایران در تحقیقات علمی بر روی نرخ امید به زندگی میان ورزشکاران همه رشته های ورزشی، به این نتیجه دست یافت.
وی در خصوص رفع آسیب های ورزشی احتمالی در رشته ورزشی زورخانه ای نیز اظهار داشت: پیرو این تحقیقات و مطابق روالی که از گذشته وجود داشت فدراسیون با اتکا به متخصصان و کارشناسان ورزشی، برخی وزن ها و زمان انجام فعالیت های ورزشی این رشته تغییر یافت.
او افزود: به عنوان مثال در آیین نامه های صادره وزن میل های ورزش باستانی با توجه به این تحقیقات تعدیل شد تا آسیب زایی آن برطرف شود.
رئیس شورای عالی پیشکسوتان ورزش زورخانه ای و پهلونی بر ایجاد تغییرات در این رشته ورزشی تاکید و بیان کرد: نباید از ورزشکاران جوان انتظار داشته باشیم یک حرکت شنا را مانند گذشته 200 مرتبه تکرار کنند، کدام مسئول می نشیند و این تعداد حرکت شنا را در زورخانه تماشا می کند لذا تغییرات ظاهری در این رشته با هدف ایجاد جذابیت و کارآیی مورد نیاز است.
12 هزار باستانی کار در قالب 550 زورخانه ثبت شده در بانک اطلاعات ورزش زورخانه ای ایران به فعالیت در این رشته ورزشی مشغولند.
نشست شورای عالی و گردهمایی پیشکسوتان ورزش زورخانه ای ایران که دیروز در مشهد آغاز شد امروز سه شنبه پایان می یابد. همچنین دومین آیین ملی 'پدران گود' و مجمع عادی سالیانه فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی طی امروز و فردا در این شهر برگزار می شود.
3221/1858
کد N2068010

وبگردی