آفتاب
نماینده سازمان همکاری های بین‌المللی آلمان:

‌همکاری کشورها چالش های محیط زیستی را از بین می برد

‌همکاری کشورها چالش های محیط زیستی را از بین می برد

تهران- ایرنا- نماینده سازمان همکاری های بین المللی آلمان GIZ گفت: همکاری کشورها با هم می تواند چالش های محیط زیستی را از بین ببرد، اما هر یک از کشورها هم باید جداگانه به وظیفه خود عمل کنند. ‌

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مارسل نیکمن روز سه شنبه در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: مفهوم اقتصاد سبز و توسعه پایدار امروز تقریباً برای همه افراد آشنا است چون بسیاری از کشورها از آن استفاده فراوانی می کنند.
وی اظهار داشت: همانطور که همه متوجه اثرات منفی تغییرات آب و هوایی هستیم، برای برقراری ارتباط موثر بین اقتصاد و محیط زیست برای نسل آینده نیز باید برنامه‌ریزی کنیم زیرا این امر بسیار مهم است.
نیکمن افزود: سال گذشته تمام روستاهای کالیفرنیا به علت آتش سوزی جنگل از بین رفت، همچنین آلمان تابستان بسیار گرمی داشت و جنگل‌های آن بسیار تحت تاثیر قرار گرفت؛ با افزایش گرمایش کره زمین، شمال شرق آلمان به یک سرزمین خشک تبدیل می شود؛ تاثیر تغییرات آب و هوایی در ایران نیز با بروز طوفان‌های شن قابل ملاحظه است.
نماینده GIZ با بیان این که دانشمندان معتقدند این تاثیرات آغازی بر یک تغییر اقلیم بزرگ است، تاکید کرد: محافظت از محیط زیست همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دولت آلمان معتقد است چالش های محیط زیستی با همکاری کشورها از بین می رود، با این حال هر کشور باید سهم و اقدامات لازم را به نوبه خود برای نجات حفظ محیط زیست انجام دهند.
وی ادامه داد: در آلمان، بعد از یک بررسی از جامعه پیشرفته به جامعه دوستدار محیط زیست رسیدیم و از فناوری های قدیمی به سمت فناوری های نو و دوستدار محیط زیست حرکت کردیم زیرا به این نتیجه رسیدیم که باید حرکت به سوی توسعه پایدار را مد نظر قرار دهیم تا محیط زیست و جامعه ای سالم داشته باشیم.
مارسل نیکمن محیط زیست و توسعه پایدار را دو موضوع همگام دانست که باید در کنار یکدیگر حرکت کنند و گفت: ایران خود را با اهداف بلندمدت پروتکل مونترال هماهنگ کرده و در این راستا بر حسب منابع مخرب لایه اوزون متمرکز شده است که این کار را با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشور انجام می دهد.
وی اظهار داشت: در دو پروژه با ایران همکاری می کنیم یکی مدیریت مواد مخرب لایه اوزون و دیگری مشارکت جهانی برای حفاظت از محیط زیست و تغییرات آب و هوایی با تمرکز بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است .
نماینده سازمان همکاری های بین المللی آلمان گفت افتخار می‌کنیم که با ایران همکاری داریم و امید به همکاری تا حداقل 20 سال آینده را داریم.
علمی ٩٠١4*2017
کد N2067919

وبگردی