آفتاب
رئیس فدراسیون:

تقویت بسکتبال نیازمند نظم بخشی در برگزاری لیگ است

تقویت بسکتبال نیازمند نظم بخشی در برگزاری لیگ است

سمنان- ایرنا- رئیس فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران گفت: نظم بخشی به لیگ برتر بسکتبال کشور منجر به آمادگی ورزشکاران این رشته ورزشی و کسب سهمیه ها در رقابت های آسیایی و بین المللی می شود.

رامین احمدی طباطبایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیاست های این فدراسیون کوتاه کردن زمان بین برگزاری لیگ باشگاه های کشور است.
وی بیان کرد: برنامه ریزی برای طولانی شدن مدت زمان برگزاری بازی های لیگ برتر می تواند یکی از سیاست ها با هدف تداوم آمادگی تیم ها و ورزشکاران باشد.
طباطبایی با بیان اینکه این مساله باعث حفظ آمادگی بسکتبالیست های حاضر در لیگ برتر کشور می شود، تصریح کرد: برگزاری اردوی های تیم ملی وقفه ایجاد شده بین برگزاری 2 لیگ در مدت زمانی حدود 6 ماه را جبران می کند.
رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به فقدان جام حذفی در بسکتبال ایران، اظهارداشت: طراحی و برگزاری جام حذفی باشگاه ها نیز می تواند آمادگی تیم ها و بازیکنان را حفظ کند.
وی تاکید کرد: استان ها بستری برای حمایت مالی و ساختاری به منظور تشکیل تیم بسکتبال در رده های سنی مختلف برای حضور در لیگ کشوری ایجاد کنند تا به این ترتیب این رشته ورزشی در کشور تقویت شود.
رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به برنامه ریزی و زمان بندی برگزاری لیگ و اردوی های تیم ملی بسکتبال در رده های سنی مختلف، اضافه کرد: لیگ برتر، حضور در رقابت های قهرمانی و اردوهای آماده سازی تیم ملی این رشته ورزشی مطابق برنامه پیش بینی شده پیش می رود.
طباطبایی به ضرورت حمایت همه جانبه از بسکتبالیست ها تاکید و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری استان ها در این رشته ورزشی باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی می شود و روحیه ورزشکاران را بالا می برد.
وی ادامه داد: افزایش مشارکت هیات ها و باشگاه های بسکتبال استان های کشور از اولویت های برنامه های این فدراسیون است.
وی ابراز داشت: افزایش حمایت مالی و معنوی از بخش های ذکر شده سبب کسب سهمیه های این رشته ورزشی در رقابت های آسیایی و بین المللی می شود.
رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه تیم سه نفره بانوان کشور تیمی فعال و قوی است، یادآور شد: این تیم آمادگی حضور در رقابت های ساحلی جهانی در آمریکا را دارد که موافقت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بسکتبال را برای شرکت در این رقابت نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، طباطبایی همزمان با برگزاری رقابت های بسکتبال پیشکسوتان منطقه یک کشور در سمنان حضور یافت که یکم تا پنجم بهمن 97 در حال برگزاری است.
9891/6103
کد N2067801

وبگردی