آفتاب
رئیس پلیس فتا تهران خبرداد:

دستگیری مزاحمی که در شبکه های اجتماعی آیدی جعلی داشت

دستگیری مزاحمی که در شبکه های اجتماعی آیدی جعلی داشت

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ساخت آیدی جعلی و تهدید به انتشار تصاویر شخصی و مزاحمت تلفنی ، از شاکی درخواست مبلغ یکصد میلیون ریال کرده بود ، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: خانمی ۲۷ ساله ساکن جنوب شرق تهران با طرح شکایتی اظهار داشت فردی ناشناس با دسترسی به اطلاعات و محتویات داخل گوشی همراه من، ضمن ساختن آیدی جعلی برای مخاطبان من ایجاد مزاحمت کرده و از من مبلغ یکصد میلیون ریال، درخواست کرده و گفته است اگر این مبلغ را نپردازم تصاویر شخصی ام را شبکه های اجتماعی منتشر می کند.

این مقام مسئول افزود: با تحقیق بیشتر از شاکیه، ایشان گفت متهم برادر یکی از دوستان دانشگاهی ام است و هنگام رفت آمد با دوستم، ایشان به من علاقه مند شده است و با پیشنهاد ازدواج ارتباط دوستانه ای برای آشنایی بیشتر از یکدیگر و خانواده ها برقرار کردیم ولی خواستگارم بدون اطلاع من با دسترسی به گوشی همراهم، اقدام به استخراج اطلاعات شخصی و خانوادگی من کرده است .

 سرهنگ کاظمی افزود: با احضار متهم ۳۲ ساله ساکن تهران، وی در تحقیقات انجام شده، بیان داشت مدت چهار سال با شاکیه به قصد ازدواج ارتباط دوستانه داشتم و از وی طلبکار هستم، به دلیل اینکه صفحه اجتماعی مرا در شبکه های اجتماعی بلاک و مسدود می کرد تصمیم گرفتم به قصد انتقام گیری و آزار و اذیت وی با آیدی های مختلف برای او ایجاد مزاحمت کنم و تصویرش را منتشر کنم.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اقدامات پلیس دراین خصوص بیان کرد: پرونده با ادله جمع آوری شده به همراه طرفین به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای برای سیر مراحل قانونی پرونده ارسال شد.

سرهنگ کاظمی به شهروندان توصیه کرد: اکنون که استفاده از شبکه های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه ها شکل می گیرد، بهتر است در کنار استفاده مطلوب از آن با رعایت اخلاق مداری از سوء تفاهم و آسیب های تعامل در این فضا بکاهیم. همانطور که برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران رعایت احترام به حریم خصوصی افراد ضروری است فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خالی از این امر نیستند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد : شهروندان حواسشان باشد که اعتماد، باعث واکنش سریع برای ارسال و پست مطالب شخصی نشود و مطالب متناسب با مخاطب ارسال شود. هوشیارانه عمل کنید تا در آینده از تاثیر منفی این اعتماد در وضعیتی علیه خود قرار نگیرید.

کد N2067763

وبگردی