آفتاب
با تصویب مجلس؛

تصدی گری دولت در صنعت خودرو تا سه سال آینده پایان می یابد

تصدی گری دولت در صنعت خودرو تا سه سال آینده پایان می یابد

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف کردند طی سه سال با اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و سیاست های کلی تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی تصدی گری خود را بر صنعت خودرو خاتمه دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی به ادامه بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی صنعت خودرو (ساماندهی بازار خودرو) پرداختند و ماده 2 این طرح را با 113 رای موافق، 36 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر تصویب کردند.
مجلسی ها روز گذشته کلیات و ماده یک این لایحه را بررسی و تصویب کردند.
با تصویب نمایندگان در ماده 2 این لایحه، دولت مکلف است طی مدت سه سال از لازم الاجرا شدن این قانون با اجرای صحیح سیاست های کلی اصل 44 و قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 و اصلاحات بعدی آن و سیاست های کلی تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی زمینه رقابت پذیری در صنعت خودرو را به نحوی فراهم کند که تصدی گری دولت خاتمه یافته و صرفا اقدامات نظارتی سیاست گذاری و تنظیم گری انجام دهد.
بر اساس این گزارش نمایندگان از صبح امروز مشغول بررسی ماده 2 این طرح بودند که نهایتا پس از دو ساعت و 30 دقیقه پیشنهاد حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و عضو کمیسیون صنایع و معادن را تصویب کردند.
سیام*9121**1058**1336
کد N2067715

وبگردی