آفتاب
آغاز اردو از ۱۹ بهمن‎ماه؛

دیدار تیم ملی بسکتبال با اردن پیش از پنجره ششم انتخابی جام جهانی

دیدار تیم ملی بسکتبال با اردن پیش از پنجره ششم انتخابی جام جهانی

تیم ملی بسکتبال پیش از حضور در پنجره پایانی رقابت‌های انتخابی جام‎جهانی برگزار کننده دو دیدار تدارکاتی برابر اردن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجره ششم رقابت های بسکتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین آخرین پنجره انتخابی این مسابقات به حساب می آید. برای بسکتبال ایران دیدارهای این مرحله از دوم اسفندماه و با برگزاری دیدار برابر ژاپن آغاز می شود. 

تیم ملی بسکتبال ایران به واسطه کسب ۷ برد از ۱۰ دیدار برگزار شده خود در پنجره های اول تا پنجم رقابت های انتخابی جام جهانی تا حد زیادی به حضور در این رقابت ها نزدیک شده اما این تیم برای قطعی کردن سهمیه خود باید حتی الامکان از پنجره ششم و نهایی  کسب نتیجه کند. 

به همین منظور اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال برای شرکت در پنجره ششم انتخابی جام جهانی از ۱۹ بهمن ماه آغاز می شود و تا زمان دیدار برابر ژاپن در تهران پیگیری خواهد شد. 

در این فاصله ملی پوشان بسکتبال ایران در محل اردوی آماده سازی خود در تهران برگزارکننده دو دیدار تدارکاتی برابر اردن نیز خواهند بود. 

تیم ملی بسکتبال اردن در گروه E رقابت های انتخابی جام جهانی قرار دارد. در این گروه نیوزلند و کره جنوبی کسب سهمیه خود را قطعی کرده اند اما هنوز وضعیت اردن یا لبنان قطعی نشده است. 

برنامه ریزی اولیه به این صورت است که دیدار نخست تیم های ایران و اردن سه شنبه ۲۲ بهمن ماه برگزار شود و دومین دیدار هم به فاصله ۴۸ ساعت بعد انجام شود اما به گفته مسعود قاسمی سرپرست تیم ملی بسکتبال احتمال تغییر و جابه جایی یکی دو روزه این دیدارها وجود دارد. 

قاسمی درگفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه فدراسیون بسکتبال همزمان پیگیر رایزنی با اردن و لبنان بود، گفت: با پاسخ مثبتی که از اردن دریافت کردیم، برنامه ریزی ها را برای دیدار با همین تیم انجام دادیم. قرار است دو سه روز پس از آغاز اردوی تیم ملی، اردنی ها به ایران سفر کنند و برگزارکننده دو دیدار با ملی پوشان ایران باشند. 

سرپرست تیم ملی بسکتبال همچنین در مورد تعداد اردونشینان دعوت شده به این مرحله اردو گفت: هنوز جمع بندی حاصل نشده اما احتمال دارد ۱۹ - ۱۸ بازیکن به اردو دعوت شوند. 

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال بعد از رقابت با ژاپن که دوم اسفندماه برگزار می شود، آماده دیدار برابر استرالیا خواهد شد که پنجم اسفندماه برگزار می شود. ایران برای هر دو دیدار در تالار بسکتبال آزادی میزبان است. 

کد N2067506

وبگردی