آفتاب
جام ملت های آسیا؛

امارات راهی مرحله یک چهارم نهایی شد

امارات راهی مرحله یک چهارم نهایی شد

تهران-ایرنا-تیم فوتبال امارات که میزبانی جام ملت های 2019 آسیا را برعهده دارد دوشنبه شب در چارچوب رقابت های مرحله یک هشتم نهایی این جام قرقیزستان را در وقت های اضافه شکست داد و راهی مرحله یک چهارم این مسابقات شد.

به گزاش ایرنا؛ شاگردان « آلبرتو زاکرونی» در این دیدار که در ورزشگاه «زاید اسپور سیتی» شهر ابوظبی برگزار و به وقت های اضافه کشیده شد قرقیزستان را به سختی و با نتیجه نزدیک 3 بر 2 شکست دادند حریف استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها شدند.
همانطور که قابل پیش بینی بود شاگردان زاکرونی در دقایق ابتدایی نیمه نخست حملات بسیاری را برروی دروازه تیم قرقیزستان طراحی کرده و خیلی زود هم به گل رسیدند.
نخستین گل این دیدار در دقیقه 14 توسط «خمیس اسماعیل زائد» درون دروازه تیم حریف جای گرفت و این بازیکن تیم خود را پیش انداخت.
در ادامه بازیکنان قرقیزستان که بازی را از دست رفته می دیدند با دراختیار گرفتن توپ و میدان برای جبران گل خورده پیش کشیدند و سرانجام در دقیقه 27 به گل تساوی رسیدند.
«میرلان موزانف» در این دقیقه و بدنبال اشتباه مدافعان امارات برای تیم قرقیزستان گلزنی کرد و بازی را به تساوی کشاند.
در دقایق باقی مانده از این نیمه نخست بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود و اتفاق خاصی نیفتاد.
شاگردان زاکرونی باز هم در دقایق ابتدایی نیمه دوم کنترل بازی را در اختیار خود داشتند و تلاش آنان برای به ثمر رساندن گل برتری سرانجام در دقیقه 64 به ثمر نشست و «علی احمد مبخوت» یکی از بازیکنان کارآمد امارات دراین دیدار دروازه قرقیزستان را گشود و یک بار دیگربرتری و شادمانی را به اردوی تیم خود آورد.
شاگردان «الکساندر کریستینین» در تیم قرقیزستان در ادامه بازی برای جبران گل خورده بسیار تلاش کردند و یک بار نیز توپ بازیکنان این تیم به دیرک دروازه تیم امارات برخورد کرد و با بدشانسی به بیرون رفت.
درحالی که بازی در دقایق پایانی خود در جریان بود و اماراتی ها همه چیز را تمام شده می دیدند «تورسونالی روستموف» که به تازگی به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده بود دردقیقه1+90 برای تیمش گلزنی کرد تا بازی مساوی شود.
پس از این گل بازی به وقت های اضافه کشیده شد وبازیکنان تیم امارات درهمان دقایق ابتدایی وقت اضافه اول می توانستند گل برتری بخش خود را درون دروازه حریف سخت کوش خود جای دهند که اینگونه نشد و شوت مبخوت به بیرون رفت.
اما این پایان کار نبود و به دنبال خطای مدافعان تیم قرقیزستان درمحوطه جریمه بر روی مبخوت داور به سود تیم امارات اعلام ضربه پنالتی کرد و «احمد خلیل» دردقیقه 102 این توپ را گل کرد.
تلاش بازیکنان تیم قرقیزستان در وقت اضافه دوم به رغم برخورد 2 بار دیگر توپ به دیرک دروازه امارات جز حسرت چیز دیگری برای بازیکنان این تیم به همراه نداشت و آنان با جام ملت های 2019 آسیا خداحافظی کردند و امارات با کسب برتری 3 بر 2 راهی مرحله یک چهارم نهایی این جام شد.
شبک**ورزشی **9144**1392
کد N2067392

وبگردی