آفتاب

وزیر ورزش لبنان از نقش انقلاب اسلامی در کشورش تقدیر کرد

وزیر ورزش لبنان از نقش انقلاب اسلامی در کشورش تقدیر کرد

تهران - ایرنا - «محمد فنیش» وزیر ورزش و جوانان لبنان ضمن تاکید بر آمادگی مقاومت در برابر هرگونه تحریک از سوی دشمن صهیونیستی، نقش انقلاب اسلامی در حمایت و پیشرفت کشورش را ستود.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری ملی لبنان، وی در سخنان خود در مراسمی برای گرامیداشت اصحاب رسانه در شهر «النبطیه» در جنوب لبنان درباره نقش آنها گفت: اصحاب رسانه شاهد وحشی گری های دشمن بوده و آنها رسولان حقیقت هستند که در این راه شهید تقدیم کرده و وحشی گری های دشمن صهیونیستی آنها را نهراسانده و همانند رزمندگان مقاومت ثابت قدم بودند تا جنایت های دشمن و حامیان پشت پرده آنها را آشکار کنند.
وی درباره تشکیل دولت جدید لبنان نیز گفت که تشکیل دولت هنوز قطعی نشده و تلاش ها به دلیل مسایل سیاسی پیچیده در کشور متوقف شده است.
فنیش اضافه کرد: ما آنچه را لازم بود و این جریان را تسهیل می دهد، ارایه کردیم، اما ایستادن در کنار همپیمانان امری واجب و ضروری بوده و ما نمی پذیریم که کسانی که در کنار مقاومت ایستاده اند، مجازات شوند و همه اشکال اتهام ها و افترا ها را تحمل کنند. آنها با درصد بالا، رای کسب کرده اما پس از انتخابات این نتیجه مصادره شده و این برای ما غیرقابل قبول است و ممکن نیست که دست از حمایت از متحدان خود بکشیم.
وزیر ورزش و جوانان لبنان درباره سخنان وزیر خارجه لبنان درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیز گفت: این موضعگیری قابل تقدیر و تایید است چرا که این موضعگیری به نفع لبنان بوده و امروز اعراب به سوریه نیاز دارند و اتحادیه عرب و تاثیری گذاری آن بدون سوریه وزنی ندارد، اما برخی با بازگشت این کشور به این اتحادیه مخالف هستند و این مساله را در گرو نابودی مساله فلسطین یا تقویت نفوذ آمریکا در منطقه قرار داده اند که آنها از این رویکر زیان های بسیاری خواهند دید. آنها کسانی هستند که در سطح بین الملی ارزش و وزنی به آنها داده نمی شود.
وزیر ورزش لبنان تاکید کرد: ملت های ما مساله عادی سازی روابط با اسرائیل و خیانت را نمی پذیرند و از حمایت از قدس دست نمی کشند. معامله قرن و برافروختن فتنه های مذهبی هرگز به نتیجه ای نخواهد رسید.
این مقام لبنانی افزود که تحولات سوریه به نفع دولت و ملت لبنان است و دشمن اسرائیلی به خوبی از میزان آمادگی مقاومت آگاه بوده و مقاومت امکانات و توانمندی هایی در اختیار دارد که اسرائیل می داند هرگونه تحریکی و اقدامی هیچ نفعی برایش ندارد، چرا که مقاومت در حالت آماده باش و در کمین است.
نمایندگی هلال احمر ایران در لبنان و بیمارستان «الشیخ راغب حرب» مراسم گرامیداشت سالانه اصحاب رسانه در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در شهر النبطیه با حضور فنیش وزیر ورزش و جوانان این کشور و گودرزی مشاور سیاسی سفارت ایران در بیروت، «جواد فلاح» نماینده هلال احمر ایران، اصحاب رسانه و مدیران پایگاه های خبری اینترنتی در مناطق جنوبی لبنان برگزار کردند.
در پایان این مراسم وزیر ورزش و جوانان لبنان و مدیر بیمارستان شیخ راغب و مشاور سیاسی سفارت ایران در بیروت تندیس هایی را به اصحاب رسانه از جمله «سامر وهبی» از همکاران رسانه ای خبرگزاری ملی لبنان در شهر النبطیه هدیه کردند.
خاورم**9366**1651
کد N2067043

وبگردی