آفتاب

وکیل مدافع: کرباسچی احتمالا دستگیر شده است

وکیل مدافع: کرباسچی احتمالا دستگیر شده است

تهران- ایرنا- وکیل مدافع غلامحسین کرباسچی گفت: تا کنون احضاریه ای برای اجرای حکم کرباسچی از مراجع قضایی دریافت نکرده ایم اما احتمالا موکلم امروز دستگیر شده است.

سید محمود علیزاده طباطبائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر جلب غلامحسین کرباسچی برای اجرای محکومیتش به یکسال حبس اظهار داشت: طبق قانون برای اینکه حکم فرد محکوم به اجرا گذاشته شود ابتدا مرجع قضایی احضاریه صادر می کند و در صورتی که فرد در موعد مقرر در مرجع قضایی حاضر نشود حکم جلب او برای اجرای محکومیت حبس صادر می شود.
این وکیل دادگستری افزود: در ارتباط با پرونده کرباسچی که به یک سال حبس تعزیزی قطعی محکوم شده تاکنون احضاریه ای برای او و من به عنوان وکیل پرونده صادر نشده است.
علیزاده طباطبائی توضیح داد: موکلم ساعت 11 امروز از منزل خارج شده تا به حزب بیاید اما تاکنون نرسیده است و به تماس های تلفن همراه خود نیز پاسخ نمی دهد؛ احتمالا نیروهای پلیس امنیت یا تیمی از اجرای احکام دادستانی اصفهان موکل را در هنگام عزیمت به دفتر حزب دستگیر و جلب کرده باشند.
وکیل مدافع کرباسچی اضافه کرد: در ارتباط با حکم صادره از سوی دادگاه بدوی و تجدید نظر استان اصفهان از دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی کرده ایم و منتظر پاسخ دیوان هستیم.
علیزاده طباطبائی یادآور شد: پرونده کرباسچی با شکایت وزارت اطلاعات و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و به اتهام تبلیغ علیه نظام به خاطر اظهارات چند وقت پیش او در خصوص مدافعان حرم تشکیل شده است که در نتیجه آن کرباسچی به یک سال حبس محکوم شد.
اجتمام *9104 *7029 * 3063
کد N2066951

وبگردی