آفتاب
سخنگوی کمیسیون تلفیق:

دولت مکلف به ساماندهی حقوق مدیران و هیات مدیره شرکت های دولتی شد

دولت مکلف به ساماندهی حقوق مدیران و هیات مدیره شرکت های دولتی شد

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: اعضای این کمیسیون دولت را مکلف کردند در سال آینده حداکثر طی یک ماه حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی را ساماندهی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمد مهدی مفتح» در نشست خبری مصوبات جلسه امروز - دوشنبه - کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1398 کل کشور را تشریح کرد.
وی اظهارداشت: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد ظرف حداکثر یک ماه نسبت به ساماندهی حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره موظف و غیرموظف شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی اقدام کند و آن را در سه سطح ابلاغ کند.
وی یادآور شد: این شرکت ها موظف هستند حقوق ها را بر این مبنا تنظیم و پرداخت کنند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در مصوبه دیگری ورود مواد اولیه، ماشین آلات، نهاده های کشاورزی، دارو، سموم و آفات نباتی بدون انتقال ارز در سال آینده مجاز شد.
مفتح خاطرنشان کرد: در مصوبه دیگر مقرر شد درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه ای از محل آموزش فرهنگی و خدمات مشاوره ، صدور ، تعویض و تمدید گواهینامه مهارت به عنوان درآمد اختصاصی این سازمان محسوب شود.
وی ادامه داد: اعضای این کمیسیون در مصوبه دیگری وزارتخانه های علوم و بهداشت را مکلف کردند شرایط لازم را برای شرکت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در نمایشگاه های بین المللی برای عرضه توانمندی های آنها ایجاد کنند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 همچنین اظهار داشت: نمایندگان در مصوبه دیگر در رابطه با ایجاد ضمانت برای بازگشت ارز واحدهایی که مکلف به بازگرداندن ارز ببعد از صادرات هستند، تصویب کردند اگر آنها در موعد مقر ر ارز را بر نگرداندند به ازای هر ماه تاخیر دو درصد به مبلغ اضافه شود و اگر اعاده ارز بیش از یک سال طول بکشد، مصداق خیانت در امانت تلقی می شود و مجازات متناسب انجام خواهد شد.
سیام**1058**1336
کد N2066748

وبگردی