آفتاب
سیدی در گفت و گو با ایلنا:

بیرانوند در جمع 15 دروازه‌بان برتر جهان حضور دارد؛ کی روش در سال 2015 با او فینالیست می‌شد

بیرانوند در جمع 15 دروازه‌بان برتر جهان حضور دارد؛ کی روش در سال 2015 با او فینالیست می‌شد

مربی سابق علیرضا بیرانوند ضمن تمجید عملکرد شب گذشته این بازیکن در دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا برابر عمان گفت: به نظرم آقای کارلوس کی روش در آن دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا اشتباه کرد و باید به بیرانوند بازی می‌داد.

محسن سیدی مربی دروازه‌بان‌های سپیدرود رشت در گفت و گو با ایلنا درخصوص برتری تیم ملی فوتبال ایران برابر عمان اظهار داشت: اعتقاد دارم که فوتبال کشور ما چند پله‌ای از سطح قاره آسیا بالاتر است و با بازیکنان جوان و باتجربه‌ای که در کنار هم هستند ما تیم منسجمی داریم. ما تغییرات کمی در تیم ملی شاهد بودیم و همه بازیکنان به یک اندازه انگیزه دارند تا تیم ملی ما همانطور که بسیار از طرفدارانش انتظار دارند به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کند.

او ادامه داد: با احترام به سایر تیم‌های در سطح قاره آسیا، فوتبال ایران با کشورهای دیگر در این قاره غیرقابل مقایسه است و بازیکنان مستعد و توانمندی داریم. ما پتانسیل بالایی داریم تا بازیکنانی همانند علیرضا جهانبخش یا سایر بازیکنان تیم ملی را پرورش بدهیم و تا چند سال آینده از آنها استفاده کنیم و به قهرمانی دست پیدا کنیم.

سیدی درخصوص عملکرد علیرضا بیرانوند، شاگرد سابقش در بازی شب گذشته و مهار پنالتی در اولین دقیقه مسابقه برابر عمان گفت: درخصوص بیرانوند باید بگویم با احترام به تمام دروازه‌بان‌هایی که در سال 2015 تیم ملی را همراهی کردند، به نظرم آقای کارلوس کی روش در آن دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا اشتباه کرد و باید به بیرانوند بازی می‌داد. اعتقاد راسخ دارم که اگر آن زمان هم علیرضا در چارچوب دروازه ایران حضور داشت می‌توانستیم به جمع چهار تیم برتر یا حتی فینال برسیم.

او ادامه داد: نه اینکه بخواهم زحمات سایر دروازه‌بان‌های تیم ملی را بی اثر جلوه بدهم، اینطور نیست. علیرضا بیرانوند یک استثنایی است که در حال حاضر بین 15 دروازه‌بان برتر جهان قرار دارد و امیدوارم به بهترین‌ها دست پیدا کند. او خصوصیات‌های جالبی دارد که پرتاب دست بلند هم یکی از آنهاست. معتقدم رقابت در بخش دروازه‌بانی بسیار سخت است و از نظر فنی بازیکنانی هستند که رقابت با آنها سخت و دشوار است اما بیرانوند شروع مجدد‌، پخش توپ، حمل توپ عالی دارد و همچنین روی سانترها به موقع از دروازه خارج می‌شود؛ الان هم به پنالتی گرفتن تمرکز کرده و در آن هم موفق بوده، حالا بیرانوند یک دروازه‌بان شش دانگ است و امیدوارم باشگاه‌های مطرح اروپایی که به دنبال سنگربان مطمئنی هستند این استعداد ناب ایرانی را هم زیر نظر داشته باشند تا شاهد درخشش روز افزون او باشیم.

کد N2066658

وبگردی