آفتاب
در گفت وگو با ایرنا؛

انتقاد مدیرعامل روسیه امروز از آمریکا در بازداشت خبرنگار ایرانی

انتقاد مدیرعامل روسیه امروز از آمریکا در بازداشت خبرنگار ایرانی

مسکو - ایرنا - مدیرعامل هلدینگ خبری «روسیه امروز» بازداشت خبرنگار پرس تی وی در آمریکا را نشانه ناتوانی سیاست های ایالات متحده خواند و اظهار داشت: مقامات کاخ سفید نمی دانند در مقابل کشورهای مستقل دست به چه کاری باید دست بزنند بنابراین از مردم عادی انتقام می گیرند.

«دمیتری کیسلیوف» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود: آمریکا در تمام جهان دست به گروگان گیری می زند چرا که می خواهد از این طریق بر سیاست دیگر کشورها تاثیر بگذارد؛ متاسفانه شاهد هستیم که این بار اتفاق برای خانم مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار ایرانی رخ داده است.
وی با بیان اینکه این خبرنگار ایرانی بی گناه است، اظهار داشت: خانم هاشمی تنها به جرم اینکه برای دیدن برادر بیمار خود به آمریکا سفر کرده، بازداشت شده است.
کیسلیوف با اشاره به اینکه آمریکایی ها او را فقط به این جرم که ایرانی و مسلمان است و برای ایرانی ها کار می کند، بازداشت کرده اند، یادآور شد: تمامی رسانه های آزاد باید از خانم هاشمی به صورت گسترده حمایت کنند.
وی به وضعیت مشابه خبرنگاران خود در آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر خبرنگاران روسیه امروز ، اتباع روس هم با مشکل مواجه هستند چرا که مسئولان ایالات متحده آنان را می دزدند و به کشورشان منتقل می کنند.
رئیس هلدینگ خبری روسیه امروز با بیان اینکه مسکو و تهران باید در این باره همبستگی خود را نشان دهند، اظهار داشت: بین خبرگزاری ایرنا و روسیه امروز که من ریاست آن را برعهده دارم توافقنامه همکاری وجود دارد.
به گفته وی، ما با یکدیگر همکاری می کنیم و به تبادل اطلاعات و تجربیات می پردازیم و من خوشحالم که این توافقنامه را امضا کردم.
کیسلیوف با اشاره به حضور خود در ایران افزود: من در ایران بوده ام و احساس بسیار گرمی در مورد ایران و ایرانی دارم.
گفتنی است مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) از یکشنبه هفته گذشته که برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود، همچنان در بازداشت به سر می‌برد و تا امروز تفهیم اتهام نشده است.
یادآور می شود که هلدینگ خبری روسیه امروز که در این کشور به راسیا سودنیا مشهور است مجموعه ای از خبرگزاری های ریانووستی، اسپوتنیک، راشاتودی، روسیه الیوم، لنتا و 360 را شامل می شود.
این هلدینگ خبری در جهان بیشتر با نام راشاتودی شناخته می شود چرا که توانسته در مدت کوتاهی پس از افتتاح (پنج سال پیش) به تنها رسانه فراگیر و قدرتمند شرقی تبدیل شود که نحوه اطلاع رسانی آن کشورهای غربی را خشمگین کرده است.
این شبکه رویدادهای جهان را با نگاهی متفاوت از آنچه اکثر رسانه های غربی عنوان می کنند، به مخاطبان انگلیسی زبان انعکاس می دهد و به دلیل تفاوت ها هر روز بر تعداد مخاطبان انگلیسی آن افزوده می شود.
اگر چه راشاتودی با مواضعی متفاوت از غرب راه رسانه هایی تلویزیونی همچون سی ان ان و بی بی سی را در پوشش اخبار می رود و به رقیب سرسخت این رسانه ها تبدیل شده اما بشدت در چند ماه گذشته در کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس تحت فشار قرار گرفته است که خود را صاحبان دموکراسی می دانند و بشدت خواستار آزادی رسانه ها در دیگر کشورها هستند.
اروپام *391* 1346 **
کد N2066622

وبگردی