آفتاب
رئیس بیمارستان موقوفه نورافشار در گفت و گو با ایرنا:

بسته های نوین بازتوانی طب سالمندی در هلال احمر ارائه می شود

بسته های نوین بازتوانی طب سالمندی در هلال احمر ارائه می شود

تهران- ایرنا- رئیس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال احمر، از ارائه بسته های نوین بازتوانی طب سالمندی به سالمندان بالای 60 سال در این بیمارستان خبر داد.

مجید نوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: به زودی در کشور با بحران سالمندی در کشور روبرو می شویم چرا که در کشورمان به جز پس انداز مادی و معنوی، به پس انداز جسمی توجهی نشده و افراد در دوران سالمندی با مشکلات بی شماری مواجه می شوند.
وی توضیح داد: بسته های نوین بازتوانی به منظور بهبود و ارتقا وضعیت بهداشت و سلامت سالمندان ارائه می شود. در این بسته های نوین بازتوانی طب سالمندان تشکیل پرونده سلامت براساس الگوی ارزیابی جامع سالمندان، تشخیص زودهنگام اختلالات حافظه (آلزایمر و سایر اختلالات شناختی)، پیشگیری، درمان و مدیریت سکته مغزی و جلوگیری از عود مجدد آن، تشخیص و درمان پارکینسون و اختلالات حرکتی، پیشگیری و تشخیص زودهنگام افسردگی و ارائه درمان های دارویی و غیر دارویی، ارائه خدمات توانبخشی برای مبتلایان سکته مغزی، پارکینسون و بیماران جراحی تعویض مفصل، خدمات ورزش درمانی و توانبخشی برای بهبود و رفع مشکلات اسکلتی عضلانی انجام می شود.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار ادامه داد: انجام فعالیت های ورزشی و حرکت درمانی تحت نظر دکترای تخصصی ورزشی و سالمندی و مشاوره و بهبود تغذیه و ارتقا کیفیت زندگی سالمندی، از جمله خدماتی است که در کلینیک طب سالمندی نورافشار به سالمندان بالای 60 سال ارائه می شود.
نوری با اشاره به انواع مشکلات روانی و ناتوانی ها که سالمندان را تهدید می کند، افزود: به طور کلی بسیاری از سالمندان از بیماری های جسمانی، نظیر بیماری های قلب و عروق و بیماری های تنفسی، پوکی استخوان و مشکلات گوارشی شکایت می کنند.
وی اضافه کرد: انواع آسیب های مغزی و اختلالات روانی نظیر اضطراب، افسردگی، اختلالات شناختی از دیگر مشکلات سالمندان محسوب می شود و از آنجایی که تظاهرات بالینی و نشانه های بیماری در سالمندان متفاوت است، اغلب این اختلالات تشخیص داده نمی شوند.
وی گفت: کلینیک طب سالمندی بیمارستان نور افشار به نشانی میدان شهید باهنر (نیاوران)، خیابان شهید پورابتهاج، خیابان شهید خداوردی، انتهای خیابان شهید صادقین (17 غربی)، بیمارستان نورافشار همه روزه از ساعت 9 تا 14 خدمات درمانی لازم را به مراجعان ارائه می کند.
سالمندی دوره ای است که چه بخواهیم، چه نخواهیم فرا می رسد، موها سپید و عضلات ضعیف می شوند، زانوها کم می آورند. کمر خم می شود. راه رفتن کند و چشم ها کم سو می شوند. دندان ها و معده دیگر تاب هر غذایی را ندارند. اشتها کم می شود و مشکلات گوارشی سر می رسند. حافظه کم می آورد و این آغاز راه است.
آغاز راهی که از سن 60 یا 65 سالگی تا پایان عمر همراه ماست، می گویند، سن امید به زندگی در ایران به 74 سال رسیده یعنی ایرانیان نسبت به 40 سال پیش 20 سال بیشتر عمر می کنند و این یعنی عده بیشتری به دوره پیری می رسند و فشارها و مشکلات سالمندی برای افراد بیشتری رخ می نماید.
آمارها می گویند، سن امید به زندگی «سالم» در میان ایرانیان 10سال کمتر از سن امید به زندگی و حدود 64 سال است، یعنی ایرانیان 10 سال آخر عمر خود را با ناتوانی، معلولیت و بیماری زندگی می کنند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اکنون دارای 14 مرکز درمانی فعال در 14 کشور دنیا است.
اجتمام *7029 * 3063
کد N2066466

وبگردی