آفتاب

سازمان بازرسی: جشنواره فیلم فجر زیر ذره بین است

سازمان بازرسی: جشنواره فیلم فجر زیر ذره بین است

تهران- ایرنا- سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: هزینه های جشنواره فیلم فجر همه ساله از سوی این سازمان بررسی می شود و در صورتی که کار خلاف قانون مشاهده شود، سازمان بازرسی اقدام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هفته گذشته در نامه‌ای به ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار رسیدگی به هزینه‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد.
در این نامه آمده است: در سال‌های اخیر برای برگزاری هر دوره جشنواره، میلیارد‌ها تومان هزینه شده است. ضرورت وجود جشنواره‌های هنری آن‌ هم از نوع سینما با طرفداران بسیار و ظرفیت‌های بی‌نظیرش در جذب و فرهنگ سازی برای مخاطبان بر همگان ثابت شده است اما باید توجه داشت که بیت ‌المال مسلمانان چگونه و بر چه اساس آن هم در شرایطی که بسیاری از موسسات فرهنگی کشور به دلیل ضیق مالی رو به تعطیل می‌روند، هزینه می‌شود.
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اعلام کرد که به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی ایران اسلامی خواستار تشکیل تیم‌های کارشناسی همزمان با برگزاری سی‌ و هفتمین جشنواره فجر برای بررسی هزینه‌کرد‌ها بر اساس قوانین کشور و به منظور جلوگیری از ریخت و پاش‌ها، تجملات و زرق‌ و ‌برق‌های بی‌مورد در این شرایط جنگ اقتصادی اقدامات لازم را معمول دارند.
روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر درخواست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره بررسی هزینه کردهای سی و هفتمین جشنواره فجر به اطلاع می رساند بازرسان سازمان بازرسی در تمام دستگاه ها از جمله وزارت ارشاد مستقر هستند و موضوع های مختلف مربوطه از جمله بحث جشنواره فجر را مورد بررسی قرار می‌دهند.
بر اساس این گزارش موضوع بازرسی از جشنواره های فیلم فجر مربوط به امسال نیست و در سال های قبل نیز روال به همین صورت بوده و هرجایی که اقدام خلاف قانون صورت پذیرد، سازمان بازرسی اقدام می کند.
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از 10 تا 22 بهمن 1397 همزمان با سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می شود.
اجتمام * 1003 * 1095 * 3063
کد N2066120

وبگردی