آفتاب
عضو اتاق بازرگانی ایران:

لازمه پیروزی ارتش اقتصادی، اعتماد فرماندهان و سربازان است

لازمه پیروزی ارتش اقتصادی، اعتماد فرماندهان و سربازان است

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ارتش اقتصاد ایران را شامل تیم اقتصادی دولت به عنوان «فرماندهان» و فعالان این بخش در جایگاه «سربازان» توصیف کرد که فقط به شرط اعتماد این 2 گروه به یکدیگر پیروز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عدنان موسی پور» امروز (یکشنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: ارتش اقتصادی در شرایطی شکست می خورد که اعتماد بین سرباز و فرمانده از بین برود و فرمانده به سرباز بگوید من به تو اعتماد ندارم.
وی تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت باید لایحه حمایت از صادرات را به دولت ببرد، نه اینکه بگوید اگر صادرکننده پیمان سپاری ارزی را رعایت نکند، چنین و چنان می کنیم.
به گفته وی، نباید لحن گفت و گو با صادرکننده، تهدیدآمیز باشد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: اگر مقررات حمایت از صادرات را در یک کفه ترازو و مقررات محدودکننده صادرات را در کفه دیگر ترازو بگذاریم، شاهد سنگینی کفه دوم خواهیم بود.
موسی پور یادآوری کرد بر اساس برنامه باید صادرات کشور 20 درصد افزایش می یافت اما «برخلاف آنچه مسئولان اعلام می کنند، صادرات ما کاهش یافته است».
به گزارش ایرنا، گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است در 9 ماهه امسال (تا پایان آذر) 86 میلیون و 940 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 33 میلیارد و 358 میلیون دلار صادر شد که از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال 5.4 درصد رشد و از نظر وزن، 2 درصد کاهش داشت.

** راه حلی جز لغو پیمان سپاری ارزی وجود ندارد
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: هیچکدام از بخشنامه های متعدد پاسخگوی شرایط کنونی نیست و باید پیمان سپاری ارزی لغو شود.
وی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «آقای وزیر؛ اگر در کل کشور فقط یک نفر از صادرات حمایت کند، شما هستید».
موسی پور یادآوری کرد در انتخابات اتاق بازرگانی نامزد نشده است و گفت «یک حرفی می زنم که نه خبرنگاران متوجه شوند و نه وزیر؛ انتخابات اتاق را پیش رو داریم؛ بعضی کارها را نکنیم و بساط کارت بازرگانی را از اتاق جمع کنیم».
این سخنان موسی پور مربوط به گلایه ای است که هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا نیز مطرح کرده بود.
وی مدعی شد برخی اتاق های بازرگانی استان ها، از یک سال پیش به طور غیرقانونی کارت های عضویت و بازرگانی صادر کرده اند تا امروز در انتخابات اتاق های استانی از آنها استفاده کنند.

اقتصام*9189*2078*1961*
کد N2066077

وبگردی