آفتاب
از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه باز نشر شد

کتابی برای بررسی جناح‌های سیاسی جمهوری اسلامی در دهه ۶۰

کتابی برای بررسی جناح‌های سیاسی جمهوری اسلامی در دهه ۶۰

کتاب «جناح‌های سیاسی در جمهوری اسلامی ایران در دهه ۶۰» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «جناح‌های سیاسی در جمهوری اسلامی ایران در دهه ۶۰» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد. این کتاب، ضمن ارائه یک دسته‌بندی از گروه‌های سیاسی دهه ۱۳۶۰، به تحلیل مواضع آنها پرداخته است.

در پیشگفتار این اثر آمده است: «کتاب حاضر وظیفه شناخت و تقسیم‌بندی جناح‌های سیاسی در جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ را برعهده گرفته است و سوال اصلی آن مطالعه محوریت و مبنای شکل‌گیری جناح‌های سیاسی در ایران است.»

این کتاب در سه بخش سازماندهی شده است. در بخش نخست این مجموعه، طی دو فصل بحث نظری برای تبیین مبنای تئوریک این مطالعه ارائه شده و پیشینه تاریخی جناح‌های سیاسی در ایران مورد بررسی قرار گرفته است تا از این رهگذر، پیوند گذشته به حال صورت گیرد و ریشه جناح‌های سیاسی مختلف شناخته شود.

بخش دوم با عنوان «ظهور جناح‌های سیاسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی» شامل دو فصل است که طی این فصل‌ها، «جناح‌های سیاسی مختلف از زمان استقرار دولت موقت» و «دور اول تا چهارم انتخابات ریاست جمهوری» معرفی می‌شوند.

بخش سوم نیز شامل دو فصل است که فصل نخست تشکل‌های جناح ولایی را مورد واکاوی قرار می‌دهد و فصل دوم به معرفی جناح‌های مخالف ولایت فقیه می‌پردازد. در این فصل، جناح‌های مخالف ولایت فقیه ذیل سه عنوان جناح غیر ولایی با گرایش مذهبی، جریان غیرولایی با گرایش مارکسیستی و جناح غیرولایی با گرایش لیبرالی مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب «جناح‌های سیاسی در جمهوری اسلامی ایران در دهه‌ ۱۳۶۰» نوشته دکتر اکبر اشرفی در ۳۲۰ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، به قیمت ۲۳ هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و روانه بازار نشر شد.

کد N2066062

وبگردی