آفتاب
مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان رضوی:

نبود نشاط اجتماعی جامعه را مستعد اعتیاد می کند

نبود نشاط اجتماعی جامعه را مستعد اعتیاد می کند

تهران- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مسائلی مانند نبود مهارت، الگوی تربیتی مناسب و نشاط اجتماعی جامعه را مستعد اعتیاد می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا پوریوسف روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح پیشگیری اولیه از اعتیاد در مناطق آسیب خیز در سازمان بهزیستی کشور افزود: نگاه برخی سیاستگذاران این است که در مقابله با اعتیاد فقط باید جلوی عرضه را گرفت و از سوی دیگر آموزش های مهارتی به این محدود شده است که فرزندان با رفیق بد نگردند یا در مناطق حاشیه نشین ساکن نشوند.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم با اعتیاد مقابله کنیم باید اقدامات، مبتنی بر شواهد باشند. مبارزه فقط پیشگیری از عرضه نیست بلکه پیشگیری از تقاضا مهمتر است و به عنوان ماندگارترین راه مبارزه با بازار مواد مخدر به شمار می رود.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: مواد خوب، ذغال خوب و رفیق بد، عوامل آشکارساز اعتیاد است؛ اعتیاد عوامل مستعدساز دارد و عوامل مانند نبود نشاط جامعه را مستعد اعتیاد می کند.
پوریوسف گفت: به طور مثال برای کاهش وقوع جرم در چهارشنبه سوری از حالا برنامه ریزی ها را آغاز می کنیم که مثلا بانک ها در آن روز تعطیل شوند در حالی که اگر امکان نشاط اجتماعی را فراهم کنند، هیجانات شادمانه جایگزین هیجانات نابهنجار خواهند شد.
وی افزود: جرائم به خاطر محدودیت در نشاط ایجاد می شوند اما همیشه نگاه به عوامل آشکارساز است در حالی که باید به عوامل مستعد کننده توجه کرد.
پوریوسف تصریح کرد: وقت آن رسیده است تا اعتراف کنیم که مردم باید دست ما را بگیرند. رویکردهای قیم مآبانه در جامعه جواب نمی دهد؛ بنابراین لازم است که مردم و تشکل های مردم نهاد به کمک خودشان بیایند.
مراسم افتتاحیه طرح پیشگیری اولیه از اعتیاد و ارتقای مهارت های شناختی رفتاری در مناطق آسیب خیز با تاکید بر اقشار تحت پوشش مراکز حمایتی مردم نهاد با حضور مسئولان بهزیستی و نمایندگان تشکل های مردم نهاد در سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.
اجتمام**9185*1834
کد N2065953

وبگردی