آفتاب

تشییع پیکر سلیم نیساری از پاریس تا تهران

 تشییع پیکر سلیم نیساری از پاریس تا تهران

پیکر سلیم نیساری (نویسنده و حافظ‌شناس) فقید صبح امروز (یکشنبه 30 دی) تشییع و در بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

 به گزارش ایلنا، پیکر سلیم نیساری بعد از انتقال از پاریس به تهران صبح امروز (30 دی ماه) با حضور شخصیت‌های مختلف فرهنگی و هنری همچون شفیعی کدکنی، غلامعلی حداد عاد عادل، حسن بلخاری، ژاله آموزگار، علی‌اشرف صادقی، احمد سمیعی‌گیلانی و برخی اساتید و علاقمندان از مقابل فرهنگستان زبان و ادب فارسی تشییع و به قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) منتقل شد.

حداد عادل در این مراسم طی سخنانی با ابراز تاسف از درگذشت نیساری گفت: نیساری محصول دوره‌ای است که ایرانی‌ها برای رشد دست به حرکت زدند. او جزء معدود استادانی بود که در رشته زبان و ادبیات فارسی و علوم تربیتی تحصل کرد و پلی میان زبان و ادبیات فارسی با آموزش و پرورش بود و یک پایش در دانشگاه مدرسه و دبیرستان و آموزش به دانش‌آموزان و دیگری در علوم تربیتی و توجه به دستور خط فارسی و نگارش کتاب فارسی برای مدارس بود.

 وی با اشاره به علاقه نیساری به حافظ افزود: خدمت بزرگ سلیم نیساری به حافظ‌پژوهی گردآوری تصاویر نسخه‌های خطی آثار حافظ‌پژوهی بود.

احمد سمیعی گیلانی (نویسنده و از همکسلای‌هایی) مرحوم نیساری نیز با انتقاد از فضای آموزشی گفت: زمانی که ما درس می‌خواندیم، رسم نبود که اول دبیرستان یا مدرسه تاسیس بشود و بعد به فکر تربیت دبیر باشند بلکه توسعه مدرسه وابسته به تربیت استادان بود در همان زمان نیز  مرحوم نیساری توجه ویژه‌ای به پژوهش و بخصوص پژوهش زبان وادبیات فارسی داشت.

سیروس نیساری (پسر مرحوم سلیم نیساری) نیز به نمایندگی از خانواده آن مرحوم گفت: سلیم نیساری کسی بود که  ما در  در خانه او را پدر صدا می‌زدیم اما می‌دانستیم که مردی بزرگ و افتخارآفرین است. او مدام در فعالیت بود و برای ما پدری مهربان و همچنین همسری وفادار بود و با قلمش به قلب مردم وارد شده است و تا ابد خواهد ماند.

وی ادامه داد: پدرم همیشه دوست داشت کاری برای آیندگان انجام بدهد و به همین دلیل از میان بسیاری از فعالیت‌ها به باغ و باغبانی علاقه‌ای خاصی داشت.

کد N2065778

وبگردی