آفتاب

نحوه برگزاری پلی آف لیگ برتر بسکتبال مشخص شد

نحوه برگزاری پلی آف لیگ برتر بسکتبال مشخص شد

تهران- ایرنا- رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال نحوه ادامه رقابت های لیگ برتر بعد از بازی های تیم ملی بسکتبال و تعداد بازی ها در مرحله پلی آف، نیمه نهایی و نهایی لیگ را اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، از نوزدهم بهمن اردوی تیم ملی بسکتبال ایران شروع می شود و لیگ برتر به تعطیلات می رود. تیم ملی ایران دوم و پنجم اسفند با ژاپن و استرالیا از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بازی خواهد کرد. با به پایان رسیدن مسابقات تیم ملی لیگ دوباره آغاز می شود و به مراحل نهایی خود می رسد.
ورژ آبکاریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره نحوه برگزاری لیگ برتر تا شروع تمرینات تیم ملی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا 15 بهمن لیگ ادامه داشته باشد و از نوزدهم همین ماه بازیکنان وارد اردوی ملی شوند. بر همین اساس نیز تا شروع اردوی تیم ملی بازی ها دوشنبه و پنجشنبه برگزار می شود.
آبکاریان در پاسخ به این سوال که بعد از بازی های تیم ملی آیا بازی ها دو روز در هفته می شود؟ بیان کرد: پس از برنامه های تیم ملی دوباره لیگ هفته ای یک مسابقه خواهد داشت و رقابت ها مثل قبل ادامه پیدا می کند.
او در پاسخ به این سوال که نحوه برگزاری رقابت های پلی آف و تعداد بازی ها مشخص شده است؟ گفت: قرار است پلی آف به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار شود اما با شروع مرحله نیمه نهایی و نهایی تعداد بازی ها بیشتر می شود. دیدارهای نیمه نهایی و نهایی لیگ به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار می شود.
رئیس کمیته مسابقات ادامه داد: تعداد دو برد از سه مسابقه برای مراحل پایانی جذابیت ندارد و بازی های چهار برد از هفت مسابقه نیز بسیار زیاد و طولانی است. بهترین تصمیم سه برد از پنج مسابقه است و ما نیز همین تصمیم را گرفتیم.
آبکاریان همچنین گفت: تمام برنامه ریزی های ما این است که لیگ قبل از ماه رمضان به پایان برسد و در این میان بازی های تیم ملی و غرب آسیا را نیز تنظیم کرده ایم که تاثیری بر لیگ نداشته باشد.
ورزشی**ع-ح**2024
کد N2065548

وبگردی