آفتاب
دبیر فدراسیون:

در صورت لغو اردوی تیراندازی در هانوفر به هند می‌رویم

در صورت لغو اردوی تیراندازی در هانوفر به هند می‌رویم

تهران - ایرنا- دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: به رغم تمامی تلاش ها برای راضی کردن مسئولان کمپ بین المللی هانوفر آلمان جهت برپایی اردو، آنان همکاری خوبی با ما نداشتند اما چنانچه اعزام تیم به هانوفر میسر نشود تیم ملی زودتر به هند خواهد رفت.

«رضا ملک محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اینکه بیش از 2 ماه قبل اقدامات برای کسب روادید و اعزام تیم به اردوی تدارکاتی در هانوفر آلمان را آغاز کرده ایم اما متاسفانه مسئولان این کمپ می گویند تقاضا برای حضور در این کمپ از سوی کشورها زیاد بوده و ممکن است فرصتی برای حضور تیراندازان ایرانی در این کمپ ایجاد نشود.
وی ادامه داد: به منظور افزایش شانس همکاری مسئولان کمپ برای حضور تیراندازن در هانوفر به آنان گفتیم به جای اعزام 18 نفر، تعداد نفرات به 8 تا 10 نفر کاهش خواهند یافت، زمان حضورمان را تغییر می دهیم و حتی اگر مشکل اشغال هتل‌ها مطرح است ما در جایی خارج از کمپ محل استقرار تیم را تامین خواهیم کرد. اما با همه تعدیل درخواست مان هنوز پاسخی از سوی مسئولان این کمپ داده نشده است.
این مسئول اضافه کرد: در این رابطه جلسه ای با حضور ابراهیم اینانلو سرمربی تیم ملی تفنگ برگزار شد و ما بار دیگر این مطالب را به آنان یادآوری کردیم ضمن اینکه اینانلو و برخی دیگر از همکاران مستقیم و تلفنی با مسئولان کمپ در حال رایزنی و مذاکره برای هماهنگی برنامه این اردو هستند.
ملک محمدی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون برای اخذ روادید و هماهنگی برای حضور تیراندازان در کمپ دیر اقدام کرده است، گفت: دیر اقدام نکردیم و حالا برای اینکه دوباره بحث تاخیر در درخواست مطرح نشود چند روز پیش برای اردوی تیر ماه تیم ملی در هانوفر درخواست ارسال کردیم اما آنان به ما گفتند خیلی زود است.
وی اضافه کرد: در هر حال اگر امکان اعزام تیم ملی به هانوفر مهیا نشود تیم بین چهار یا پنج روز قبل از آغاز مسابقات جام جهانی در هند به این کشور اعزام می شود و با مذاکراتی که رئیس فدراسیون تیراندازی ایران با همتای هندی‌اش داشت موافقت های لازم برای استفاده از کمپ تیراندازی در دهلی گرفته شده تا تیراندازان با مهمات خوب و استاندارد پیش از شروع مسابقات تمرین کنند.
او دلیل کوتاهی اردوی آماده سازی تیم در هند را جلوگیری از خستگی تیراندازان عنوان کرد و گفت: ما همه برنامه ها را مطابق با خواست کادر فنی و سرمربی تیم طراحی می کنیم.
ملک محمدی در خصوص نحوه انتخاب تیراندازان برای اعزام به هانوفر و مسابقات جام جهانی گفت: رکورد مورد نظر ما مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی است و کسانی که بتوانند بهترین رکوردها را کسب کنند به این رقابت ها اعزام می شوند و چهار یا پنج نفر برتر تفنگ و تپانچه نیز به اردوی تدارکاتی هانوفر اعزام خواهند شد که البته همه این ها به پذیرش مسئولان کمپ و آماده شدن روادید تیراندازان بستگی دارد.
وی در مورد میزان آمادگی تیراندازن گفت: برخی تیراندازان از جمله نجمه خدمتی و الهه احمدی موفق به شکستن رکوردها شده اند و همه تیراندازان شرایط خوبی دارند و به کسب سهمیه در هند امیدواریم اما هیچ قولی در این خصوص نمی دهیم.
به گفته ملک محمدی اردوی آماده سازی تیم های ملی تفنگ و تپانچه از اول بهمن ماه آغاز می شود و برای الکساندر سماکین سرمربی تیم ملی تپانچه نیز بلیت تهیه شده تا از تعطیلات سال نو به ایران بازگردد و تیم را برای آماده سازی همراهی کند.
این مسئول با اشاره به اینکه برای اعزام تیراندازان رده سنی ملاک نیست، ادامه داد: در جام جهانی هند سهمیه ای برای اهداف پروازی توزیع نمی شود و به همین خاطر فقط تیم های ملی تفنگ و تپانچه به هند اعزام می شوند و تیم ملی اهداف پروازی فروردین ماه به مسابقات قهرمانی جهان در کشور امارات اعزام می شود تا تیراندازن این رشته برای کسب سهمیه به مصاف حریفان بروند.
وی گفت ما تمام تلاش خود را برای اعزام تیراندازن به مسابقات جام جهانی و قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه خواهیم کرد و امیدوارم در این مسیر حمایت بیشتری از سوی مسئولان ورزش کشور از این رشته پر مدال صورت گیرد.
ملک محمدی در پاسخ به اینکه تیراندازان ایران شانس کسب چند سهمیه برای بازیهای المپیک 2020 توکیو را دارند و چرا مسئولان فدراسیون همچون مسئولان سابق این فدراسیون نمی توانند تعداد سهمیه ها را پیش بینی کنند، گفت: شرایط متفاوتی نسبت به گذشته داریم ولی با تمام این شرایط همه در فدراسیون برای موفقیت تیراندازان تلاش می کنند اما باز هم می گویم پیش بینی در این خصوص امکانپذیر نیست.
تیم ملی تیراندازی متشکل از رشته های مختلف تفنگ و تپانچه قرار است اسفند ماه سالجاری برای حضور در مسابقات جام جهانی راهی هند شوند. در این مسابقات دومین مرحله از سهمیه های المپیک 2020 توکیو در این رشته توزیع می شود.
ورزشی **1828** 1597
کد N2065547

وبگردی