آفتاب
لاریجانی:

رفتار آمریکا نسبت به خبرنگار پرس تی وی نمونه سیاست ورزی دروغین آنهاست

رفتار آمریکا نسبت به خبرنگار پرس تی وی نمونه سیاست ورزی دروغین آنهاست

تهران- ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی رفتار سبوعانه رژیم آمریکا درباره خبرنگار پرس تی وی را نمونه سیاست ورزی دروغین آنها در صحنه بین المللی دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «علی لاریجانی» در ابتدای جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار سبوعانه رژیم آمریکا نسبت به خبرنگار پرس تی وی و برخورد غیر قانونی با این خبرنگار نشانگر آن است که آنها حقوق بشر را برای دیگران می سرایند و خود به سبک دولت های پیروشان در برخورد با خاشقچی ملتزم هستند.
وی اظهار داشت: اگر حوادث بسیار ضعیف تر از سنخ آنچه در آمریکا نسبت به این خبرنگار یا در فرانسه در تظاهر کنندگان رخ داده بود در ایران رخ می داد کوس دفاع از حقوق بشر آنان گوش عالمیان را کر می کرد، این نمونه دیگری از سیاست ورزی دروغین در صحنه بین المللی است که خشونت حکمرانی خود را در لفافه الفاظ فریب کارانه مخفی می کند.
رییس مجلس در ادامه به سقوط هواپیمای بوئینگ 707 اشاره کرد و گفت: این حادثه که در جهت خدمت به همنوعان رخ داد، سوزناک و متاثر کننده بود.
لاریجانی این حادثه را به همه خانواده های داغدار تسلیت گفت و از کمیسیون عمران مجلس خواست رسیدگی به این حادثه و علت سقوط را به طور جدی دنبال کند و برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی پیشنهادات لازم را با دستگاه های اجرایی پیگیری کند.
وی همچنین ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: فاطمه زهرا(س) از زنان بلند مقداری است که در تاریخ بشریت نظیر نداشته است به قول شیعه و سنی آیه تطهیر برای پنج تن نازل شد که حضرت زهرا(س) نیز جزو آنان بود.
لاریجانی با بیان این که بزرگی در مکتب فاطمی به گذشت و فداکاری حاصل می شود، خاطرنشان کرد: سختی ها کلید پیروزی هاست، تحمل ناگواری در زندگی آن بزرگوار صحنه های تاریخی را برای پیروان آن حضرت رقم زد، امروز ملت ایران که شیفته آن حضرت هستند سربلندی خویش را در صراط فاطمی می دانند.
سیام**9121*1058**1336
کد N2065394

وبگردی