آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران- ایرنا- پیام تسلیت رئیس جمهوری در پی درگذشت پدر شهیدان کریمی هویه، تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نقش هنرمندان در تعریف انقلاب اسلامی، تصریح قاسمی بر تعجب برانگیز نبودن تخریب روابط دیرینه ایران و اروپا از سوی معاندان، حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به صنعا و کشته و زخمی شدن شماری غیرنظامی، عقب نشینی ترامپ در مقابل دمکرات ها و فاجعه انسانی در غزه درپی بحران سوخت مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس‌ جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم حاج اسدالله کریمی هویه، پدر بزرگوار شهیدان سرافراز نجفعلی، قدرت الله و ولی الله کریمی هویه از درگاه خداوند بزرگ برای آن سفر کرده رحمت واسعه و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب بزرگ ایران را بدون نقش هنرمندان نمی‌توان تعریف کرد، گفت: باید به دنبال نشان دادن نقش هنرمندان در آفرینش و رستاخیز ملی انقلاب اسلامی باشیم.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه به اتهام زنی های امنیتی برای تخریب روابط دیرینه ایران و اروپا اشاره کرد و گفت که این اقدام های دشمنان و معاندان تعجب برانگیز نیست.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی با بازماندگان قربانیان حادثه دلخراش انفجار لوله انتقال سوخت که ده ها کشته، مجروح و مفقود برجای گذاشت، ابراز همدردی و برای تمامی مجروحان آرزوی بهبودی و سلامتی کرد.
* تهران- ایرنا- معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان باید با انجام تعهدات و تسریع در ارایه خودرو به مشتریان مانع از تضییع حقوق مصرف‌کننده و ایجاد نارضایتی شوند.
* تهران- ایرنا- رئیس دفتر رئیس جمهوری عصر شنبه با حضور در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) در مراسم ترحیم مرحوم حاج محمدرضا اعتمادیان مجاهد انقلابی شرکت کرد.
* تهران- ایرنا- سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: فرمول مشخصی برای اجرای همسان سازی با همفکری و مشارکت تشکل های بازنشستگی طراحی شده و ارزیابی ما این است که اجرای این برنامه نیازمند اعتبار 12 هزار میلیارد تومانی است.
* چابهار-ایرنا- معاون وزیر دفاع و دبیر ستاد توسعه سواحل مکران گفت: 63 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بیش از 40 پروژه مهم عمرانی و زیربنایی این سواحل در حال هزینه است.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- شماری غیرنظامی در حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به صنعا پایتخت یمن کشته و زخمی شدند.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد: رئیس جمهوری آمریکا که نزدیک به یک ماه است برای به دست آوردن بودجه دیوار مرزی با مکزیک دولتش را تعطیل کرده، قصد دارد با امتیاز دادن در امور مهاجرت به دمکرات ها قائله تعطیلی دولت را ختم کند.
* تهران- ایرنا- وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بیمارستان های نوار غزه به دلیل بحران سوخت با فاجعه انسانی روبه رو است.
* کوالالامپور- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند: درپی اعلام دولت نظامیان مبنی بر به تاخیر افتادن چندین باره انتخابات سراسری تایلند که ریاست اتحادیه جنوب شرق آسیا را نیز بر عهده دارد، این کشور با تظاهرات مستمر مخالفان دولت در معرض تنش های سیاسی گسترده قرار گرفته است.
* لندن- ایرنا- یک ماه پس از بحران هوایی فرودگاه گاتویک لندن که سه روز این فرودگاه را در ایام پرتردد تعطیلات کریسمس به تعطیلی کشاند، منابع انگلیسی از دست‌گیری فردی خبر می‌دهند که در همان ایام به پرواز پهپاد در نزدیکی فرودگاه هیترو متهم شده است.
* لندن- ایرنا- هزاران تن از زنان انگلیس در سومین سال پیاپی با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور به تبعیض جنسیتی و نابرابری حقوق زنان و مردان اعتراض کردند.
* تهران- ایرنا- ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ساعتی پس از تهدید به بمباران صنعا پایتخت یمن، مناطق مسکونی و زیرساخت های این شهر را بمباران کرد.
* نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا در حالی که می گفت پیشنهاد جدیدی برای حل بحران تعطیلی بخش های دولت و دیوار مرزهای جنوبی دارد، بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر اختصاص 5.7 میلیارد دلاری برای ساخت حصار فولادی تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- مقام های بلغارستان 6 نفر را به اتهام تامین 25 میلیون یورو در دو سال گذشته برای گروه های تروریستی بازداشت کرد.
* مسکو- ایرنا- روسیه در چارچوب قرارداد تجاری با سوریه در نظر دارد هر ماه 200 هزار تن گندم به این کشور بفروشد.
* تهران- ایرنا- خبرنگار خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در جریان درگیری هایی که میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان مسلح در طرابلس پایتخت لیبی رخ داد، کشته شد.
* تهران- ایرنا- شمار کشته های انفجار در خط لوله سوخت در مکزیک که به دلیل قطع شدن توسط دزدان سوخت روی داد، به 66 تن رسید.
* تهران- ایرنا- ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان در ادامه تجاوز نظامی به یمن، مناطق مسکونی و غیرنظامی استان صعده در شمال این کشور را بمباران کرد.
* تهران- ایرنا- نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کرد) با تهیه و ارائه فهرستی در قالب 10 بند به دولت بشار اسد، خواهان عادی شدن روابط با دولت مرکزی دمشق شدند.
شبد**1953**1379
کد N2065348

وبگردی