آفتاب

برگزاری یک جشنواره دانش‎آموزی برای فرهنگ سازی در مصرف سوخت

برگزاری یک جشنواره دانش‎آموزی برای فرهنگ سازی در مصرف سوخت

تهران- ایرنا- شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت با هدف فرهنگ سازی در حوزه مصرف انرژی در مقطع متوسطه جشنواره دانش‎آموزی «بهسو» را از یکم بهمن ماه برگزار می‏‎کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این جشنواره در بخش های نقاشی، داستان‎نویسی، عکاسی، کاریکاتور و شعر بین دانش‎آموزان مقطع متوسطه کشور برگزار می شود.
دانش‎آموزان از اول تا 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، برای ارسال آثار خود مهلت دارند.
هدف این جشنواره افزایش آگاهی و توجه کودکان و نوجوانان در زمینه اصلاح الگوی مصرف، حفاظت از منابع سوخت، ترویج فعالیت‎ها و اقدامات بهره‎ورانه در جامعه، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی از سنین نوجوانی، آشنایی با بحث صرفه‎جویی انرژی و همراهی خانواده‎ها برای اجرای برنامه مشترک در زمینه کاهش مصرف انرژی است.
مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت امروز (شنبه) در نشست خبری گفت: حدود 6 میلیون دانش‎آموز مقطع متوسطه در کشور تحصیل می کنند که با درنظر گرفتن خانواده‎های این دانش‎آموزان، حدود 15 میلیون از جمعیت کشور زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
محسن دلاویز با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در بحث اصلاح الگوی مصرف سوخت ادامه داد: در بحث فرهنگسازی، دانش‎آموزان و بانوان می‎توانند نقش موثری ایفا کنند و از این رو، جشنواره «بهسو» را با محور دانش‎آموزان در دستور کار قرار داده‎ایم.
علاقه مندان می توانند آثار خود را در زمینه فرهنگ عمومی جامعه، خدمات، صنعت، حمل و نقل و وسایل نقلیه، ساختمان و مسکن، لوازم خانگی، کشاورزی و انرژی‎های تجدیدپذیر به نشانی www.ifco.ir (سایت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت) ارسال کنند.
نرم افزار جشنواره با عنوان «بهسو» از کافه بازار و سیب اپ نیز قابل دانلود است که دانش‎آموزان از طریق آن می‎توانند ثبت‎نام کنند.
اختتامیه این جشنواره نیمه نخست اسفند برگزار می‌‏شود و در هر یک از بخش های نقاشی، داستان نویسی، عکاسی، کاریکاتور و شعر پنج نفر (در مجموع 25 نفر) به عنوان نفرات برتر معرفی می‎شوند.
شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان شهر تهران، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و بسیج وزارت نفت و شرکت قطار شهری تهران و حومه این جشنواره را برگزار می کنند.

اقتصام*2022*1961*
کد N2065244

وبگردی