آفتاب

آنجلوتی: مدیون زیدان هستم

آنجلوتی: مدیون زیدان هستم

تهران- ایرنا- «کارلو آنجلوتی» سرمربی تیم ناپولی در مصاحبه ای از تاثیر بی اندازه «زین الدین زیدان» ستاره اسبق تیم ملی فرانسه بر شکل گیری سبک سرمربی گری اش پرده برداشت و خود و تغییر رویکرد فوتبالی اش را مدیون سرمربی پیشین کهکشانی ها دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سرمربی تیم ناپولی که سابقه هدایت آ.ث میلان، چلسی، پاری سن ژرمن، رئال مادرید و بایرن مونیخ را در کار نامه دارد، در مصاحبه با روزنامه «کوریره دلو اسپورت»، از تاثیرات زیدان و اینکه چگونه او موجب تغییر درکش از فوتبال شده است، صحبت کرد؛ اتفاقاتی که در فاصله سال های 1999 تا 2001 یعنی همزمان با تلاقی این 2 در یوونتوس رخ داده است.
آنجلوتی در مورد زیدان، برنده توپ طلای 1998 و کسی که در آن دوران در اوج فوتبال خود به سر می برد و تنها چند ماه پیش از آمدن وی به تورین، تیم ملی فرانسه را به قهرمانی جهان رسانده بود، اظهار داشت: او نگاه من به فوتبال را تغییر داد؛ پیش از آن، در پارما من این شانس را داشتم تا با «روبرتو باجیو» قرارداد امضا کنم، بازیکنی که قراردادش در آستانه قطعی شدن بود اما من آن را لغو کردم.
وی ادامه داد: سبک فوتبالی من، قرار دادن بازیکنان در نقاط مشخص بود و به بازیکن مرکزی اعتقادی نداشتم، پستی که باجیو آن را می طلیبد.
آنجلوتی در ادامه افزود: در صورتی که بعد از نقطه عطف رویکرد فوتبالی من با زیدان، با باجیو مواجه می شدم بی شک با خوشحالی با او کار می کردم؛ بعد از این اتفاق باجیو به یکی از بزرگ ترین استعدادهای تاریخ فوتبال ایتالیا بدل شد اما من با از دست دادن شانس امضای قرارداد با او، «انریکو کیه زا» و «هرنان کرسپو» را در اختیار داشتم.
این در حالی است که پس از ملحق شدن به یوونتوس در سال 1999 و ملاقات با زیدان، آنجلوتی به اهمیت داشتن یک هافبک هجومی خلاق پی برد.
وی در این باره می گوید: زیدان همه چیز را تغییر داد، چرا که تیم را حول محور او می بستم؛ بازیکنان را طوری می چیدم که با او سازگار باشند؛ زیدان سبک فوتبال مرا تغییر داد و من همه این اتفاقات را مدیون او هستم.
سال ها بعد، آنجلوتی پس از کسب یک دوجین افتخار در سری آ، لیگ برتر انگلیس، لوشامپیونه و لیگ قهرمانان اروپا به رئال مادرید نقل مکان کرد؛ جایی که بار دیگر افتخار کار کردن با زیدان را پیدا کرد و این بار در کنار مرد فرانسوی که در کسوت دستیار وی فعالیت می کرد، در فصل 2013 – 2014 کهکشانی ها را به دهمین عنوان قهرمانی اروپایی که مدت ها در حسرتش بودند، رساند.
آنجلوتی در پایان تاکید کرد: هشت سالی که در میلان بودم از تمام دوران ها بهتر بود اما پس از آن، صادقانه می توانم رئال مادرید را به عنوان بهترین دوران انتخاب کنم؛ رئال و مادرید؛ باشگاه و شهری است که هر مربی باید شانس بودن در آن را داشته باشد.
ورزشی**3991**9129
کد N2065226

وبگردی