آفتاب

قابلیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در سواحل مکران سیستان و بلوچستان

قابلیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در سواحل مکران سیستان و بلوچستان

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سیستان و بلوچستان و سواحل مکران قابلیت سرمایه‌گذاری‌های ویژه را در بخش‌های مختلف اقتصادی داراست.

به گزارش ایلنا، محسن صالحی‌نیا در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان که در شهرستان چابهار در حال برگزاری است، ادامه داد: از جمله قابلیت های سواحل مکران در زمینه‌های پتروشیمی، فولاد، صنایع پائین دستی، کشاورزی (صنایع وابسته و فرآوری) و شیلات است.

وی افزود: تشویق به سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت از سیاست‌های کلان وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت است که در همین ارتباط، منابع داخلی صندوق توسعه ملی و بانک‌ها پیش‌بینی و تامین شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اعلام داشت: در بخش رفع موانع تولید، تصمیم‌گیری‌های لازم برای برخی واحدهای تولیدی در سراسر کشور و استان سیستان و بلوچستان که براساس برخی محدودیت‌ها(تامین مواد اولیه و بازارهای فروش) دارای مشکلاتی از جمله بدهی به بانک های عامل و مالیاتی شده‌اند برای فعالیت مجدد، اتخاذ شده است.

در این همایش سخنرانان درباره موارد مختلف در بحث سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان به بحث و تبادل نظر می‌پردازند، یکی از اصلی‌ترین پنل‌های همایش مذکور، پنل تخصصی صنعت و معدن است و فعالان اقتصادی حاضر در این همایش به منظور توسعه و سرمایگذاری در بخش‌های صنعت و معدن اعلام آمادگی کردند.

کد N2065209

وبگردی