آفتاب
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ملاک انتصاب مدیران کارآمدی است

ملاک انتصاب مدیران کارآمدی است

بندرعباس-ایرنا- معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه این وزارتخانه در انتصاب مدیران، میدان دادن به نیروهای اصیل بومی است ولی اولویت و معیار اصلی، کارآمدی افراد است.

به گزارش ایرنا، عبدالهادی فقهی زاده روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز از میان چندین گزینه به دلیل داشتن هر دو مزیت بومی بودن و کارآمدی انتخاب شد.
وی به مدیرکل جدید توصیه کرد: در استفاده از ظرفیت‌های نهفته و نیروهای خفته کوشا باشد و ثمربخشی را مورد توجه جدی قرار دهد تا میزان پیشرفت قابل سنجش و اندازه گیری باشد.
فقهی زاده همچنین خواستار بهره گیری از دیدگاه های مشاوره ای متخصصان حوزه های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه در دوران مدیریتی جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان شد.

*نمایشگاه کتاب هرمزگان امسال برگزار می شود
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هرچند امسال تردیدهایی برای برگزاری نمایشگاه کتاب در هرمزگان به وجود آمده بود، اما هم اکنون با توجه به مطالبه جدی مردم، وزارت فرهنگ و ارشاد مصمم است این رویداد در سالجاری برگزار شود.
فقهی زاده معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نمایشگاه کتاب در نیمه دوم بهمن یا نیمه اول اسفند امسال در بندرعباس برپا می شود.
وی تاکید کرد: در ایران بندرعباس را به صنعت، اقتصاد و تجارت می شناسند اما اهالی فرهنگ، هرمزگان را با ظرفیت های فرهنگی و هنری آن می شناسند که جلوه‌های گوناگون آن در هنرهای نمایشی، موسیقی و فرهنگ دینی دیده می شود.

**رسالت هنرمندان کمک به اصلاح الگوی مصرف است
استاندار هرمزگان نیز در این مراسم از هنرمندان و دست اندرکاران فرهنگ و هنر و رسانه خواست با توجه به شرایط اقتصادی جدید، جهت اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ صرفه جویی کمک کنند.
فریدون همتی ادامه داد: به عنوان مثال مصرف روزانه بنزین در کشور روزانه 100میلیون لیتر است و اگر این رقم 30درصد کاهش یابد میزان صرفه جویی شده را می توان صادر کرد و کسانی که در امور فرهنگی فعال هستند باید با ظرافت بر روی چنین مواردی کار کنند.

*هرمزگان باید به استان جشنواره خیز تبدیل شود
استاندار هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های خود باید به یک استان جشنواره خیز تبدیل شود و برای هر رویداد و ظرفیت آن جشنواره جداگانه ای برگزار شود.
همتی یاد آور شد: خرما، صیادی، نارنگی، لیمو، پوشش زنان و غذاهای محلی از مواردیست که باید برگزاری جشنواره برای آنها دستور کار ثابت فرهنگی استان شود.

*برگزاری نمایشگاه کتاب اولین اولویت باشد
استاندار هرمزگان همچنین با ابراز خرسندی از نقدها و دغدغه های رسانه ای مطرح شده درباره تعطیلی نمایشگاه کتاب استان گفت: از دیدن این حساسیت ها خوشحال شدم و برگزاری این نمایشگاه باید اولین حرکت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باشد.
همتی با اشاره به روند انتخاب مدیرکل جدید اظهار داشت: تا زمانی که به این نتیجه نرسم که فردی برای جایگاهی مؤثر خواهد بود ورود نمی‌کنم و تنها پس از بررسی های کامل و اطمینان نسبت به توانمندی افراد ، نسبت به انتخاب آنها اقدام می کنم و مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان نیز با چنین روندی عهده دار این مسوولیت شده است.
وی با اشاره به لزوم توانمندی مدیر فرهنگ و ارشاد برای ایجاد هماهنگی و همدلی بین اهالی فرهنگ و هنر خواستار حمایت سایر افراد و نهادهای فرهنگی از مدیر جدید شد.
در این آیین از خدمات علیرضا درویش نژاد، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تقدیر و رضا کمالی زرکانی به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان معرفی شد.
همچنین علی بندرعباسی نیز که مدت 6ماه گذشته، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بود، مورد قدردانی قرار گرفت.
2094 /6048
کد N2065056

وبگردی