آفتاب

انتقاد نژاد بهرام از ابتر ماندن تنها ماده زنانه برنامه توسعه شهرداری تهران

انتقاد نژاد بهرام از ابتر ماندن تنها ماده زنانه برنامه توسعه شهرداری تهران

عضو هئیت رییسه شورای شهر تهران با گلایه از حذف دو تبصره از ماده 76 برنامه سوم توسعه شهرداری تهران، گفت: متأسفانه این ماده با پیشنهاد زنان شورا حذف شد.

زهرا نژاد بهرام در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به حذف دو بند از ماده 76 برنامه سوم توسعه شهرداری تهران که در مورد تدوین لایحه غنی سازی اوقات فراغت زنان و حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب بود گفت: متاسفانه به دلیل نامشخص بودن شاخصها و موازین که موجب تقویت و توانمندسازی زنان می‌شود ، شاهد آن هستیم که در مفهوم حمایت از زنان دچار چالش هستیم.

وی افزود: فکر می‌کنیم که در حال حمایت از زنان هستیم اما در ایجاد بسترهای عدم حمایت از زنان هستیم و این در حالی است که باید به یک مفهوم ذهنی درست در خصوص مسائل مربوط به زنان برسیم.

وی  با اشاره به حذف دو تبصره از ماده 76 گفت: در تمام 96 ماده برنامه سوم توسعه هرکجا که بحث ناتوانی کم توانی و آسیب آمده است، از زنان نام برده شده است. و تنها در ماده 76 زنان به عنوان زن مورد توجه قرار گرفته‌اند و موقعیت انسانی زنان در مورد ارتقای سطح مدیریتی و شغلی آنها، پیشگیری از بروز آسیهای اجتماعی، برنامه های اوقات فراغت و ... به صورت کاملا زنانه و نه در کنار سالمندان، معولان و کودکان و ... مورد توجه قرار گرفته است و متاسفانه این ماده در کمال بی مهری ابتر ماند.

نژاد بهرام با بیان این که ما ادعا داریم که مدافع حقوق زنان هستیم اما متاسفانه این دفاعیات ما نه تنها موجب توان افزایی زنان نمی‌شود بلکه سبب ضعیف تر شدن آنها می‌شود تصریح کرد: مسئله حائز اهمیت این است که متاسفانه یکی از این تبصره ها به پیشنهاد یک زن عضو شورا حذف شد و با این که تمام تلاشمان را کردیم تا این ماده زنانه رأی بیاورد اما با کمترین تعداد موافق که سه الی 4 نفر بودند رأی نیاورد و زنان شورا هم به این تبصره ها رأی مثبت ندادند.

وی با بیان این که به نظر می رسد باید به یک مفهوم ذهنی هماهنگ در خصوص بحث دفاع از زنان برسیم گفت: باید بتوانیم از وضعیت زنان شهرمان دفاع کنیم و زیر پای زنان را نکشیم.

انتهای پیام

کد N2064915

وبگردی