آفتاب
امام جمعه موقت تهران:

شهدای آتش نشان، آموزگاران راستین فرهنگ ایثار هستند

شهدای آتش نشان، آموزگاران راستین فرهنگ ایثار هستند

شهرری- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: شهدای آتش نشان، آموزگاران راستین فرهنگ ایثار و شهادت هستند که با نثار جان خود در تاریخ جادوانه و ماندگار شدند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد روز جمعه در مراسم دومین سالگرد شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو در قطعه 50 بهشت زهرا (س) که با حضور جمعی از مسئولین و خانواده این شهدا برگزار شد، اظهار داشت: همانطوری که حضرت زهرا(س) در سنین نوجوانی برای کمک به مردم به مقام والای شهادت نائل شدند، آتش نشانان نیز با فدا کردن جان خود سعی در ایجاد امنیت برای شهروندان داشتند و راه حضرت زهرا(س) را پیمودند.
وی عنوان کرد: شجاعت و ایثار شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو قابل تقدیر و فراموش نشدنی است و آتش نشانان جان خود را در راه انجام وظیفه و صیانت و حفاظت از جان و مال مردم فدا کردند.
وی افزود: علیرغم آگاهی آنها از ریزش ساختمان، آنها همچنان برای نجات جان همنوعان خود تلاش می کردند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: این حادثه می توانست دهها شهروند را مصدوم کند، اما فداکاری آتش نشانان مانع شد و دنیا این فداکاری را هرگز فراموش نمی کند.
وی تصریح کرد: آتش نشانان با این فداکاری درس بزرگی را به مردم دادند و آموختیم که برای شهروندان از جان مایه بگذاریم.
دومین سالگرد شهدای آتش‌نشان امروز جمعه با حضور شهردار تهران، امام جمعه موقت تهران، خانواده‌های شهدای آتش ‌نشان در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) برگزار شد.
/6003/1970
کد N2064212

وبگردی