آفتاب

مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه در مالزی برگزار شد

مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه در مالزی برگزار شد

کوالالامپور- ایرنا- مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت کوثر آل طاها،حضرت فاطمه الزهرا (س) با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت پنجشنبه شب در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور برگزار شد، جمعی از ایرانیان مقیم، دانشجویان و مسئولان نهادهای ایرانی در این کشور جنوب شرق آسیا حضور داشتند.
احمد صادقیان پژوهشگر علوم اسلامی در مالزی در سخنانی در این مراسم به شرح فضیلت های الهی حضرت زهرا (س) از جمله کمال و جامعیت انسانی،حبل المتین و الگو بودن برای جامعه بشریت پرداخت.
وی گفت : حضرت زهرا (س) اسوه ای حسنه نه تنها برای جامعه مسلمانان درصدر اسلام بلکه برای تمام جوامع و در تمام اعصار هستند و جوانان مسلمان باید این الگوی کامل انسانیت و عبودیت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا به سعادت دنیوی و اخروی دست یابند.
صادقیان تاکید کرد: دخترگرامی پیامبر اکرم (ص) بانوی بی همتای تاریخ اسلام و انسانیت بوده و نمونه یک بنده عابد و صالح ، انسان کامل در همسرداری و تربیت فرزندان و هدایت صحیح جامعه برای همه بشریت است.
شرکت کنندگان و دوستداران اهل بیت (ع) دراین مراسم با مرثیه سرایی و ذکر مصیبت یکی از مداحان اهل بیت به عزاداری و سینه زنی درایام فاطمیه (س) پرداختند.
ایرانیان مقیم شهرهای دیگر مالزی نیز مجالس مشابهی برپا کرده و در سوگ دختر پیامبر اعظم (ص) حضرت زهرا (س) عزاداری کردند.
کانون محبان الرسول و نور الزهرا در منطقه سردانگ کوالالامپور نیز از فردا به مدت سه شب مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) را با حضور عاشقان خاندان رسالت و امامت برگزار می کنند.
شبس**آساق **1599 **1917
کد N2063746

وبگردی