آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

گزارشی مبنی بر سه نوبته بودن مدارس ابتدایی دریافت نشد

گزارشی مبنی بر سه نوبته بودن مدارس ابتدایی دریافت نشد

تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوع سه نوبته بودن برخی مدارس دوره ابتدایی را رد نمی کنم اما تاکنون گزارشی در این زمینه دریافت نکرده ام.

رضوان حکیم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با بیان اینکه اطلاعی درباره این موضوع که مدارس سه نوبته هستند ندارم، اظهار داشت: اما این نکته حائز اهمیت است که اکنون 4 میلیون و 800 هزار دانش آموز دوره ابتدایی در کلاس های با تراکم بالای 26 نفر درس می خوانند و این یک چالش بزرگ آن هم در دوره ابتدایی است.
وی ادامه داد: بر اساس شاخص های ارزیابی عملکرد مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، هیچ کلاسی نباید بیشتر از 26 دانش آموز داشته باشد حال آنکه اکنون 60 درصد دانش آموزان در تراکم کلاس های بالای 26 نفر درس می خوانند.
حکیم زاده تصریح کرد: با وجود اینکه بر اساس اهداف و تعهدات وزارت آموزش و پرورش باید متناسب با رشد جمعیت دانش آموزی در زمینه بالابردن نرخ پوشش تحصیلی تلاش شود اما این اقدام با افزایش استخدام معلمان دوره ابتدایی و توسعه فضاهای آموزشی همراه نبوده و موجب تراکم کلاس های درس شده است.
وی ادامه داد: در عین حال حدود 180 هزار کلاس درس در دوره ابتدایی داریم که جمعیت دانش آموزی آنها کمتر از 25 نفر است و 202 مدرسه با تنها یک دانش آموز اداره می شوند و دسترسی به آموزش و عدالت آموزشی به ما اجازه نمی دهد که این مدارس را تعطیل کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون 49 هزار کلاس چند پایه در کشور داریم، اظهار داشت: در سال تحصیلی 98-97 در مجموع 7 میلیون و 995 هزار و 280 نفر در پایه های اول تا ششم مشغول به تحصیل هستندکه از این تعداد یک میلیون و 440 هزار و 87 نفر کلاس اولی هستند.
**1883**1601**
کد N2063187

وبگردی