آفتاب

یک ماه گذشت و فیوضی، بازپرس و معلم «صبح جمعه با شما» نیامد

یک ماه گذشت و فیوضی، بازپرس و معلم «صبح جمعه با شما» نیامد

تهران- ایرنا- ساجد قدوسیان تهیه کننده صبح جمعه با شما با اشاره به اینکه یک ماهی بود که زنده یاد محب اهری به خاطر بیماری اش در این برنامه اجرا نداشت گفت: صبح جمعه با شما بدون حرفه ای ترین گوینده خود ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ساجد قدوسیان تهیه کننده برنامه رادیویی صبح جمعه با شما ضمن تسلیت درگذشت زنده یاد حسین محب اهری به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: در طول یک ماه اخیر که زنده یاد محب اهری نبود همه مخاطبان پیگیر شخصیت های آقای فیوضی، آقای بازپرس و نقش معلم بودند، معلمی معروفی که خود ما سالهای سال با آن خاطره داشتیم.
ساجد قدوسیان تهیه کننده برنامه صبحی دیگر عنوان کرد: من از اینکه امروز حسین محب اهری در کنار ما نیست خیلی ناراحت هستم ما سالها با هم همکار بودیم و‌زندگی کردیم اما باید اعتراف کنم در ته قلبم از یک بابت خشنود هستم، بله من خشنودم که دیگر حسین درد نمی کشد.
قدوسیان با اشاره به برنامه ای که یلدای امسال در آن شرکت کرده بود، گفت: به یاد دارم امسال یلدا، درویژه برنامه یلدا و لبخند خواستم که زنده یاد محب اهری را روی خط بیاورند، این هنرمند روی خط آمد و با انرژی همیشگی اش صحبت کرد و حتی چند بیت شعر هم برایمان خواند. او همیشه هنرمندی با انرژی بود و همه محب اهری را تاکنون سرزنده دیده بودند، این گوینده پیشکسوت در بدترین و دردناک ترین لحظات زندگی اش لبخند به لب داشت.
تهیه کننده صبح جمعه با شما همچنین اظهار داشت: برنامه صبح جمعه با شما ادامه خواهد داشت اما بدون حرفه ای ترین گوینده اش، ما در پاییز امسال نویسنده صبح جمعه با شما را از دست دادیم و امروز به سوگ بهترین گوینده مان نشستیم.
زنده یاد محب اهری اواسط آذرماه امسال پس از طی کردن دوره اول درمان و با بهبودی نسبی به صحنه تئاتر برگشته بود اما به دلیل ضعف جسمانی و شدت یافتن بیماری اواخر آذرماه دوباره در بیمارستان بستری شد.
محب اهری متولد مهرماه 1330 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی بود و از سال 1350 به عکاسی تجربی و بازی در تئاتر پرداخت؛ در سال 1354 یک دوره آموزش بازیگری را در کارگاه نمایش زیر نظر آربی اوانسیان گذراند و با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده وارد سینما شد.
زنده یاد اهری، طی این سال‌ها در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته که از آن جمله می‌توان به «محموله»، «سفر جادویی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «همسر»، «من زمین را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «کاکادو»، «وقتی همه خوابیم»، «خوابم می‌آد»، «فرزند چهارم»، «ساکن طبقه وسط»، «قشنگ و فرنگ»، «سه بیگانه» اشاره کرد.
او همچنین در دهه 60 خبرنگار حوزه سینما و تئاتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.
محب اهری بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، بامداد امروز، 26 دی‌ماه در 67 سالگی در تهران چشم از جهان فرو بست، پیکر این هنرمند فقید، ساعت 9 صبح فردا (پنجشنبه 27 دی‌) از مقابل تالار وحدت به سمت خانه ابدی تشییع می‌شود.
فراهنگ**9210 ** 1418
کد N2062799

وبگردی